تصویر
تمام دام های سبک البرز پیش از ورود به مراتع واکسیناسیون شوند
01 اردیبهشت 1401 - 14:02
2
معاون فنی حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: برای پیشگیری از شیوع دوباره طاعون نشخوارکنندگان در بین وحوش، تمام دام های استان البرز بایستی ۲ هفته پیش از ورود به مراتع واکسیناسیون شوند.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون فنی حفاظت محیط زیست شهرستان گفت: برای پیشگیری از شیوع دوباره طاعون نشخوارکنندگان در بین وحوش، تمام دام های استان البرز بایستی ۲ هفته پیش از ورود به مراتع واکسیناسیون شوند.

«اصغر جوادیان نژاد» در نشستی که با حضور نمایندگان ادارات منابع طبیعی، جهاد ، دامپزشکی، امور عشایری و.
بخشداری آسارا در اداره محیط زیست کرج برگزار شد، افزود: اکنون به فصل تعلیف دام و حضور دام‌های عشایری و کوچ رو به مراتع منطقه حفاظت شده البرز جنوبی نزدیک شده ایم و باید اقدامات پیشگیرانه به عمل آید.
وی اظهار داشت: کنترل دام و پیشگیری از انتشار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیات وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی نیاز به جلب مشارکت و همکاری دستگاههای مرتبط دارد.
جوادیان نژاد افزود: انجام واکسیناسیون تمام دام ها بر علیه بیماری PPR (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) حداقل ۲ هفته قبل از حرکت دامها از مبدا به سمت مراتع از سوی دامپزشکی و همچنین کنترل گله های دام در ایستگاهها و مبادی کنترلی توسط اکیپ‌های مشترک منابع طبیعی، محیط زیست و دامپزشکی و جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به مراتع ضروری است.
وی همچنین به اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی از طریق دستگاههای ذیربط در زمینه واکسیناسیون و جلب همکاری دهیاران در اطلاع رسانی دامهای غیر مجاز و گزارش تخلفات به سامانه های ۱۵۴۰ و ۱۵۰۴ تاکید کرد.
بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک سال گذشته سبب تلف شدن تعدادی کل و بز وحشی در ارتفاعات استان البرز شد که منشاء این بیماری مشترک بودن آبشخورهای دام های اهلی و وحوش شناخته شد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.