تصویر
تمهیدات ویژه برای میزبانی از زائرین اهل قبور در روزهای پایانی سال
24 اسفند 1400 - 17:00
شناسه : 166320
4
سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نحوه افزایش قیمت قبور و کفن و دفن در سال 1401 اعلام کرد: افزایش نرخ ارائه خدمات در بهشت سکینه (س) منوط به مصوبه شورای شهر است که در ابتدای سال آینده در این مورد تصمیم گیری می شود.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نحوه افزایش قیمت قبور و کفن و دفن در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: افزایش نرخ ارائه خدمات در بهشت سکینه (س) منوط به مصوبه شورای شهر است که در ابتدای سال آینده در این مورد تصمیم گیری می شود.

محمد محمودی نژاد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از تلاش و همکاری اصحاب رسانه در اطلاع رسانی مباحث مربوط به مدیریت شهری و سازمان آرامستان ها اظهار داشت: طی دو سال گذشته از شیوع ویروس کرونا تاکنون، در موارد بحرانی و پیک موج های کرونا، رسانه ها بودند که با اطلاع رسانی دقیق و به موقع موارد لازم به شهروندان انتقال می دادند و نقش مهمی در آگاه سازی شهروندان داشتند.
وی به برنامه ریزی ها جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و زائران اهل قبور در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در این راستا از دو ماه گذشته جلسات منظم و با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد که برنامه ریزی های لازم جهت رفاه حال زائران اهل قبور در مراجعه به آرامستان بهشت سکینه(س) انجام شده است.

توزیع ۲۰ هزار بروشور اطلاع رسانی بین زائران اهل قبور
این مسئول ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و مراجعه کنندگان به آرامستان در ۳ روز پایانی سال جاری، ۲۰ هزار بروشور اطلاع رسانی و راهنمای مسیر طراحی و چاپ شده که قرار است در ورودی آرامستان بین خودروها توزیع شود.
محمودی نژاد عنوان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته، خانواده های عزادار و سوگوار آن طور که باید نتوانستند بر سر مزار عزیز از دست رفته خود حاضر شوند و امسال پیش بینی می شود با سیر نزولی شیوع کرونا، در ۳ روز پایانی سال ۱۴۰۰ میزبان تعداد قابل توجهی از زائران اهل قبور باشیم و حجم عظیمی از شهروندان در بهشت سکینه (س) حضور یابند.

راه اندازی ۱۱ پارکینگ موقت برای ۳ روز پایانی سال در بهشت سکینه (س)
سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری یادآور شد: به جهت کاهش ترافیک و مدیریت خودروهای ورودی به بهشت سکینه(س) در روزهای پایانی امسال، ۱۱ پارکینگ موقت در نقاط مختلف آرامستان پیش بینی و قطعه بندی شده که با حضور تیم های نظارتی و اکیپ ها، خودروها به پارکینگ های مذکور هدایت می شوند تا شاهد ترافیک کمتری در بلوارها و معابر اصلی آرامستان باشیم.
وی با اشاره به افزایش ساعات کاری سازمان در ۴ روز آخر سال اظهار داشت: از روز چهارشنبه ۲۵ اسفند تا یکشنبه ۲۹ اسفندماه جاری آرامستان بهشت سکینه (س) از ساعت ۵ صبح باز و آماده میزبانی از زائران اهل قبور است و در ساعت ۲۰ درب های آرامستان بسته خواهد شد.

آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروها و تجهیزات بهشت سکینه (س) در ۵ شنبه جمعه آخر سال
این مسئول با اشاره به حضور نیروی انتظامی و پلیس راهور در مسیر تردد خودروها و داخل آرامستان بهشت سکینه(س) گفت: از شهروندان درخواست می شود از پارک لحظه ای و یا پارک دوبله خودروی خود در معابر اصلی خودداری کنند تا گره ترافیکی به وجود نیاید، در صورت عدم توجه به این موضوع نیروهای پلیس راهور با استفاده از جرثقیل اقدام به انتقال خودرو به پارکینگ می کنند.

محمودی نژاد از آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروها، پرسنل و تجهیزات این سازمان برای ۳ روز آخر سال خبر داد و عنوان کرد: امید می رود که شهروندان نیز نهایت همکاری را با مجموعه سازمان داشته باشند.

افزایش قیمت قبر در بهشت سکینه(س) منوط به مصوبه شورای است
سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دوران کرونا، نیروهای این مجموعه دچار سختی و مشقات فراوانی شدند، اظهار داشت: انصافا طی دو سال گذشته شاهد جان فشانی و زحمات شبانه روزی نیروهای این مجموعه و ارائه خدمات مطلوب به خانواده های سوگوار بودیم که همین امر باعث افزایش رضایت مندی شهروندان از سازمان شد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نحوه افزایش قیمت قبور و کفن و دفن در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: افزایش نرخ ارائه خدمات اعم از قبور و کفن و دفن در بهشت سکینه(س) منوط به مصوبه شورای شهر است که در ابتدای سال آینده در این مورد تصمیم گیری می شود.

افزایش ۱۱۰ هکتاری مساحت بهشت سکینه (س) در طرح جامع آرامستان لحاظ شده است
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بهشت سکینه(س) تا چند سال آینده ظرفیت دفن متوفی را دارد، اعلام کرد: طرح جامع آرامستان بهشت سکینه(س) تدوین شده و هم اکنون در مراحل پایانی تایید، استعلامات و طرح در کمیته زیربنایی استان قرار دارد که طبق این طرح و در صورت تایید،۱۱۰ هکتار به مساحت این آرامستان افزوده می شود.
محمودی نژاد ادامه داد: این گسترش مساحت از ضلع شرقی و جنوبی آرامستان است که زمین های اطراف جزو اراضی ملی و در اختیار یکسری نهاد است که باید رایزنی های لازم جهت تملک آنها صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: هم اکنون آرامستان بهشت سکینه(س) دارای ۷۰ هکتار مساحت است که در صورت تایید و انجام تملکات اراضی اطراف و افزایش ۱۱۰ هکتاری، مساحت آن افزایش قابل توجهی می یابد و به جرات می توان گفت تا ۱۵ سال آینده ظرفیت دفن متوفی را دارد.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.