تصویر
تنها راه حفاظت از میراث فرهنگی شناساندن آن به مردم است
15 فروردین 1401 - 11:25
شناسه : 184117
4
شهردار نظرآباد گفت: میراث عظیم تپه ازبکی هر چند سند بزرگ تمدن کهن این مرز و بوم است اما محلی برای انتقال پیام فرهنگ و تمدن کشور ما میان نسل های قدیم و جدید هستند و تنها راه حفاظت از آن شناساندن آن به مردم است.
ارسال توسط :
پ
پ

شهردار گفت: میراث عظیم تپه ازبکی هر چند سند بزرگ تمدن کهن این مرز و بوم است اما محلی برای انتقال پیام فرهنگ و تمدن کشور ما میان نسل های قدیم و جدید هستند و تنها راه حفاظت از آن شناساندن آن به مردم است.

دکتر علی صفری در آیین اختتامیه نوروزگاه ویژه محوطه باستانی ازبکی که با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد با بیان اینکه از برگزاری این ‌نوروزگاه دو هدف داشتیم اظهار کرد: در سرزمین زندگی میکنیم که دارای هویت و اصالت است و سابقه ۹ هزار ساله یکجانشینی و ساختن سرپناه در کنار همکاری های تجاری در آن دوران در این بنای عظیم نشان از آغاز مدنیت است.

شهردار نظرآباد با بیان اینکه این بنای بزرگ تاریخی نقشی در شناساندن شهر نظرآباد خواهد داشت، افزود: برگزاری جشن ویژه نوروزگاه ۱۴۰۱ با دو هدف برگزار گردید؛هدف اول ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان با عنایت به دو سال بیماری کرونا که لازم بود تا ما هم در کنار مردم بتوانیم در تقویت روحیه نشاط شهروندان کمک کنیم.
صفری تصریح کرد: به هر حال امروز افسردگی و بیماری های روانی یکی از معضلات شهر است که لازم با نگاه فرهنگی و نگاه انسان محور به افراد و شهروندان کمک کنیم تا روحیه نشاط و شادابی در شهر تعریف شود.
این مقام مسئول در شهرداری به هدف دوم از برگزاری جشن نوروزگاه اشاره کرد و یادآور شد: شناساندن محوطه تاریخی ازبکی به مردم از اهداف دیگر است که البته آغاز راه بوده و ان شالله در سال های آینده این هدف با روش های بهتری انجام خواهد شد.
صفری خاطرنشان کرد: تمدن انسانی همانند درختی است که در سایه مراقبت و توجه همه مسئولان فرهنگ شناسان ،تاریخ شناسان و عموم شهروندان رشد کرده و بارور می شود؛ بدون شک پیشینه این تمدن ریشه این درخت است ریشه اگر چه دیده نمی شود اما حیات این درخت بستگی به این ریشه دارد .
سکاندار مدیریت شهری نظرآباد گفت: همه آثار تاریخی ما در ایران دارای ارزش های بزرگ فرهنگی انسانی دارد از مسجد شیخ لطف اله اصفهان تا نصیرالملک شیراز، از باغ ارم شیراز تا باغ رحیم آباد بیرجند از خانه بروجردی ها در کاشان تا خانه سردار مفخم در قزوین و از قلعه فلک افلاک خرم آباد تا محوطه فراتر از تاریخ ازبکی در نظرآباد حاوی پیام های بزرگ فرهنگی، و هستند که با درک صحیح از آن به پیشینه پرافتخار نیاکان ما پی میبریم.
صفری تاکید کرد: این میراث عظیم هر چند سند بزرگ تمدن کهن این مرز و بوم است اما محلی برای انتقال پیام فرهنگ و تمدن کشور ما میان نسل های قدیم و جدید هستند و تنها راه حفاظت از آن شناساندن آن به مردم است.
وی با بیان اینکه استریل کردن و به موزه تبدیل کردن بنا های تاریخی راه مناسب برای حفاظت نیست، عنوان کرد: میراث فرهنگی توالی فرهنگ های نسل های سرزمین ماست و این برای فرهنگ باید ادامه دار باشد تا آیندگان در جریان پرافتخار گذشته باشند و به خود ببالند.
صفری اظهار کرد: وقتی در این سرزمین و این مکان ۹ هزار سال قبل افراد با هم گفتگو می کردند ما چرا نتوانیم با هم بنشینیم و گفتگو کنیم ما که هدف مشترکی داریم و هدف مشترک ما حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی است .

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.