تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت ضمانت ۲۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری یک شرکت دانش بنیان در البرز راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند صدور چهار موافقت اصولی گردشگری با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در البرز وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت

توانمندی های علمی ایران در همه ابعاد تحسین برانگیز است
18 تیر 1401 - 14:09
2
وزیر علوم کشور مالی ، پیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های کشاورزی ، سلامت و دیگر بخش ها را تحسین برانگیز توصیف کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

وزیر علوم کشور مالی ، پیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های ، سلامت و دیگر بخش ها را تحسین برانگیز توصیف کرد.

«امادو کیتا» در حاشیه بازدید از پارک «ای سی تی « ( فاوا) در استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت : کشور مالی آماده است تا از ظرفیت ها و تجارب علمی ، فناوری جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف استفاده کند.
وی بیان داشت: وجود کارخانه های عظیم دانش بنیان در ایران این ضرورت را به وجود آورده تا همکاری ها بین ۲ کشور مالی و ایران به وجود آید.
وزیر علوم کشور مالی تاکید کرد: ظرفیت ها علمی و تولیدی در ایران خیلی بالا است به ویژه در بخش علمی صنایع نوآور ، سلامت محور و کشاورزی ایران پیشرفت های زیادی کرده است.
کیتا با قدردانی از مهمانوازی ایرانیان در طول سفر خود به کشورمان افزود: طی ۲ روز گذشته بازدیدهایی از ظرفیت های علمی و تولیدی ایران داشتم که در ارزیابی این بازدید باید گفت که ایران توانمندی های خود را نشان داده است.

وزیر علوم کشور مالی بیان داشت: بسیاری از پارک ها در ایران استارتاپی بوده و نیازمند سرمایه گذار هستند.
دکتر محمد جعفر صدیق دامغانی زاده رییس پارک فاوا نیز گفت : فاوا آماده همکاری علمی و تولیدی با کشور های آفریقایی است و این آمادگی را داریم تا در ابعاد مختلف در زمینه راه اندازی پارک های فناوری با کشور مالی همکاری کنیم.
صدیق دامغانی زاده افزود: امسال تولید دانش بنیان در دستور کار فاوا قرار گرفته است، ظرفیت پارک در ۲ سطح می توانیم توضیح دهیم، یکی سطح نرم افزاری و دیگری سطح سخت افزایی است که در این بین نرم افزایی بسیار مهم می باشد.
وی بیان داشت : فاوا فرایند های علمی و تخصصی دقیق نیاز دارد و برای پذیرش شرکت ها ارزیابی محصولات به صورت سالانه فرایند خاص خود را دارد.
این مسوول اظهار داشت: اقداماتی در سطح تجاری سازی بین المللی محصولات آغاز کرده ایم که بیشتر در بخش نرم افزاری است ضمن آنکه در بحث سخت افزاری توسعه فاوا در البرز در برنامه کاری است .
وی افزود: تاکنون شعب فاوا در خراسان رضوی و سمنان راه اندازی شده است ، شعب فاوا در مازندران در دست اقدام است و برای فعال سازی شعب زنجان و اصفهان برنامه ریزی شده است.
اکنون تعدادی شرکت دانش بنیان در فاوا فعال هستند که ۱۹۶ محصول تولیدی داریم .
این مسوول بیان داشت: اقدام ابتکاری دیگری پارک فاوا در سه سال گذشته توسعه شبکه اقتصاد دیجیتالی است که به شبکه پار ک نا م دارد که هم افزایی ظرفیت های نامگذاری شده که پروژه بزرگی محسوب می شود با یک کار شروع شد و الان ۳۱ پارک فناوری کشوردر این پارک وجود دارد.
وی افزود: بحث بین المللی سازی در راستای ماموریت پارک است که در سطح مقیاس جهانی و با توجه به اینکه افریقا یکی از مناطق مهم محسوب می شود مورد توجه کشور ما برای همکاری ها قرار گرفته است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.