تصویر
توجه به معیشت محرومان ، دغدغه مهم حضرت علی علیه السلام بود
26 اردیبهشت 1401 - 16:46
3
دکتر امید سبزعلی ، مدیر گروه رشته قرآنی دانشگاه مشکات ولایت در استان البرز ،توجه به محرومین و رسیدگی به امور آنها را یکی از دغدغه های اصلی مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام خاطر نشان کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

دکتر امید سبزعلی ، مدیر گروه رشته قرآنی دانشگاه مشکات ولایت در استان البرز ،توجه به محرومین و رسیدگی به امور آنها را یکی از دغدغه های اصلی مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام خاطر نشان کرد.

امید سبزعلی ،استاد قرآنی دانشگاه مشکات ولایت انگیزه اصلی تأسیس حکومت علوی در خطبه ۱۳۱ امام علی علیه السلام را اصلاح و آسایش امور مردم و رفع ظلم و ستم و تبعیض خاطر نشان کرد.

وی ادامه داد:بحمد الله جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری توجه خاصی نسبت به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه داشته است که این مهم توسط مسئولان باید بیشتر پیگیری و عملیاتی شود.

امید سبزعلی ، گفت:به فرموده مقام معظم رهبری ، مهمترین پشتوانه حکومت اسلامی مردم می باشند که مجلس و دولت باید تمام توان خود را در راستای خدمت به اقشار مختلف جامعه بکار ببندند.

وی اذعان کرد:از همان ابتدا شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب مبارزه با ظلم و ستم بود که هم اکنون هم رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ادامه دهنده شعار امام عزیز و شهدای انقلاب اسلامی هستند و اقشار تحصیل کرده و مردم ما نباید تحت تأثیر التهاب های رسانه های معاند با نظام شوند و هرج و مرج و اغتشاش نه تنها مشکلی را رفع نخواهد کرد بلکه باید در کنار دولت کریمه و توجه به رهنمود های معظم له نور امید به زندگی را درعموم مردم روشن کنیم.
وی گفت :وحدت و اتحاد گزینه اصلی نجات یک ملت در مقابل با هجمه های بیگانگان است و دشمنان انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای ترویج یأس و ناامیدی در بین مردم تلاش می کنند و امیدوارم به لطف پروردگار و عزم راسخ دولت و مسئولان استانی، مشکلات معیشتی اقشار مختلف جامعه بویژه محرومان رفع شود و آن مدینه فاضله ای که مد نظرامام و شهدای انقلاب اسلامی بوده هرچه سریعتر محقق شود.
سبزعلی ،گفت :در پایان بر خود لازم می دانم که به نقل از ابن عباس خطبه ای ارزشمند از مولای متقیان را خدمت شما بیان کنم؛قال‌ عبدالله‌ بن‌ العباس‌ – رضی‌ الله‌ عنه‌ – دخلت‌ علی‌ أَمیرالمؤ‌منین‌ علیه‌السلام‌ بذیقارٍ‌ و هو یخصِف‌ نعله، فقال‌ لی: «ما قیمه‌ هذا النعل؟» فقلت: لا قیمهَ‌ لها.
فقال‌ علیه‌السلام: «والله‌ لهی‌ أَحَبُّ‌ اًِلیَّ‌ من‌ اًِمرتکم، اًِ‌لاَّ‌ أَن‌ أُقیم‌ حقاً، اَو أَدفع‌ باطلاً؛ عبدالله‌بن‌ عباس‌ گفت: در ذی‌قار (نام‌ موضعی‌ در نزدیکی‌ بصره) بر امیرالمؤ‌منین‌علیه‌السلام، هنگامی‌ که‌ پارگی‌ کفش‌ خود را می‌دوخت، وارد شدم.
پس‌ سؤ‌ال‌ فرمود: «قیمت‌ این‌ کفش‌ چه‌قدر است؟» عرض‌ کردم: ارزشی‌ ندارد.
فرمود: «به‌ خدا سوگند که‌ این‌ کفش‌ نزد من‌ از امارت‌ و حکومت‌ بر شما محبوب‌تر است، لکن‌ (من‌ قبول‌ چنین‌ امارت‌ و حکومتی‌ نموده‌ام، برای‌ اینکه) حقی‌ را ثابت‌ گردانم‌ یا باطلی‌ را براندازم.
.
»

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.