توسعه ظرفیت‌های مهارت‌محوری در دستور کار است

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تلاش داریم با تعریف رشته‌های جدید در حوزه مهارتی، اقدامات کاربردی را توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، غلامحسین محمدی صبح امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ در آئین افتتاح کارگاه شبیه ساز جوشکاری و تکمیل و توسعه کارگاه‌های پرینترهای سه بعدی که در مرکز شهید رهبری برگزار شد، ضمن بازدید از سایر بخش‌های این مرکز با اشاره به حضور خود در مرکز شهید رهبری سازمان فنی حرفه‌ای البرز، اظهار کرد: در کشور زیرساخت‌های متنوعی در بحث آموزش داریم، البته با توجه به خواست عمومی در کشور این آموزش‌ها باید توسعه و عادلانه و منصفانه باشد.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری که عدالت آموزشی باید در همه موارد رعایت شود، افزود: در زمینه‌هایی از جمله مهارت و زیرساخت‌های متنوع، نیازمند گستردگی بیشتری دارد که شامل افراد مختلف خواهد شد و باید در کشور توسعه پیدا کند.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه استان البرز زیرساخت‌های سازمان فنی حرفه‌ای مناسبی دارد، تصریح کرد: این مهم باید به شدت توسعه پیدا کند، چراکه در اجرای فناوری‌های نوین ضروری است؛ صنعت البرز ظرفیت‌های خوبی دارد از این‌رو تقاضای فراوانی در بازار کار وجود دارد.

محمدی ادامه داد: در مشاغل تکنسینی و کارگری ماهر اتفاقی که رخ داده منجر به تغییرات در دور جدید مدیریتی شده است که در پاسخگویی به این تقاضاها تدارک‌هایی دیده‌ایم که مورد استقبال مسئولان استان البرز قرار گرفته است‌.

وی با اشاره به استفاده از سیمولاتورها برای نخستین‌بار در استان البرز، تصریح کرد: استفاده از زیرساخت‌های و پرینترهای سه بعدی برای طراحی به صنایع ما کمک می‌کنند که با استفاده از پیشرفت فناوری که رخ داده است کارها را با کیفیت‌تر انجام و مشاغل حرفه‌ای را به کشور تحویل دهیم که می‌توان درآمدهای خوبی را کسب کرد.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پاسخ به تسهیلاتی که برای کارآموزان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که در نظر می‌گیریم به صورت قانونی وجود دارد اما با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک‌ها گرفتن تسهیلات دشوار شده است.

محمدی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این مشکل رفع شود، همچنین در تبصره ۲ قانون بودجه امسال عدد بزرگی را برای مهارت‌آموزان اختصاص داده‌ایم اما بانک‌ها در شش ماه نخست بازخورد و عملکرد خوبی نداشته‌اند.

وی در خصوص آموزش مربیان به خارج از کشور گفت: از اعزام و تبادل مربیان به خارج از کشور در گذشته اطلاعی ندارم، اما در تبادل سازمان‌های بین‌المللی و کشورهایی که زیرساخت‌های لازم را داشته‌اند، آموزش‌ها به مربیان ارائه شده که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در کشور و تحریم‌ها این امر سخت و تبادل‌ها دشوار است.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تعداد رشته‌های آموزشی در این مراکز گفت: تعداد رشته‌ها بستگی به نیاز متغیر است و حدود ۹۰۰۰ هزار رشته‌های مهارتی در آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی کشور وجود دارد، از این‌رو تغییرات بازار کار سبب ایجاد رشته‌های جدید خواهد شد.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر