تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

توسعه علمی باعث عزت و قدرت کشور می شود
02 خرداد 1402 - 15:32
5
نخستین فراخوان بین المللی تبیین رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید با حضور دکتر علیرضا عبدی معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ، علی حجر گشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ، دکتر قبادیان رییس دانشگاه فرهنگیان البرز و جمع کثیری از مسئولین، اساتید و دانشجویان دردانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ


نخستین فراخوان بین المللی تبیین رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید با حضور دکتر علیرضا عبدی معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد ، علی حجر گشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ، دکتر قبادیان رییس دانشگاه ان البرز و جمع کثیری از مسئولین، اساتید و دانشجویان دردانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج برگزار گردید.

دکتر حسین کلانتری دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این همایش ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت گفت: آن طوری که مقام معظم رهبری فرمودندآشکار ترین وسیله عزت و قدرت یک کشور علم و سوادآموزی است و آن چیزی که در گذشته وجود داشت که کشور های آمریکایی و غربی قدرت علمی داشتند ولی عزت نداشتند و با این قدرتی که داشتند ، کشور ها را تحت سیطره خود در می آوردند ولی کشور ما با پیشرفت علمی که بعد از انقلاب اسلامی داشت هرگز چنین تفکری ندارد و با علم با کشورهای دیگر رقابت می‌کند و عزت می آفریند.
‌وی افزود: کشور ما در گذشته و بیشتر در دوران قاجار و پهلوی در زمینه علمی دچار عقب ماندگی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه علمی در کشور پیشرفت بسیار خوبی داشته و یک موج علمی و یک انقلاب علمی در کشور ایجاد شده که امروزه ما از متوسط جهانی بسیار بالا هستیم ولی با قله های رفیع علمی هنوز فاصله داریم.
بنابراین تلاش بسیار بیشتری باید انجام گردد تا این عقب ماندگی شرم آوری که در دوران طاغوت بوده امروز بتوانیم جبران کنیم و این حرکت های خوبی که در کشور انجام شده و در حال انجام است می تواند کارساز باشد.
این استاد تمام دانشگاه عنوان داشت: سواد آموزی هم یکی از عرصه های مهم در کشور است که بعد از انقلاب با توجه به این که ما در حوزه های علمی رشدمان بسیار کم بود حتی در روستاها و شهر ها میانگین ۵۰ درصد باسواد در کشور را داشتیم خوشبختانه در حال حاضر در همه ی شهر های کشور عزیزمان میزان سواد آموزی بالای ۹۰ درصد می باشد.
که آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش بسیار خوبی در این مقوله دارند.
کلانتری بیان داشت: روش های جدید سواد آموزی در واقع فن آوری های نوین هستند مانند بحث رباتیک و بحث هوش مصنوعی که خوشبختانه اولین دانشکده هوش مصنوعی دردانشگاه آزاد اسلامی در کشور در واحد کرج ایجاد شد.
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی روش های نوینی هستند که در سیستم آموزش و پرورش این کار سازی انجام گرفته و در سطح کشور این رویه دنبال می گردد و در حال توسعه می باشد.
دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خاطر نشان کرد: انشالله بتوانیم عرصه های خوبی را در حوزه های علمی ، توسعه علمی و توسعه کشور داشته باشیم .
هرجا که علم هست توسعه هم هست و توسعه باعث عزت و قدرت کشور می شود و امروزه اگر ایران اسلامی دارای عزت و قدرت است به خاطر علم ، علم آموزی و سواد آموزی و توسعه مسائل علمی در کشور می باشدکه خوشبختانه از لحاظ علمی در بین کشور های جهان اسلام کشورمان رتبه اول را داراست.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.