تصویر
توسعه چشم گیر آموزش در دانشگاه علوم پزشکی البرز
01 خرداد 1402 - 15:21
3
کسب رتبه در المپیاد علمی کشور ، کسب درجه عالی اعتبار بخشی و قرارگرفتن در یکی از پنج جایگاه برتر مراکز مطالعات کشور، کسب رتبه ممتاز اعتبار بخشی آموزش مدارم در سطح کشور و کسب رتبه 5 کشوری در شاخص رتبع بندی دانشگاه های علوم پزشکی در بین دانشگاه های تیپ 2 از جمله دستاورد های مهم معاونت آموزشی است دکتر شهروز یزدانی ، معاون آموزشی دانشگاه در جمع مسئولین و اساتید دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته آموزش و مقام استاد ، خلاصه ای توسعه کمی و کیفی دانشگاه در حوزه آموزش را تشریح کرد.
ارسال توسط :
پ
پ


کسب رتبه در المپیاد علمی کشور ، کسب درجه عالی اعتبار بخشی و قرارگرفتن در یکی از پنج جایگاه برتر مراکز مطالعات کشور، کسب رتبه ممتاز اعتبار بخشی آموزش مدارم در سطح کشور و کسب رتبه ۵ کشوری در شاخص رتبع بندی دانشگاه های علوم پزشکی در بین دانشگاه های تیپ ۲ از جمله دستاورد های مهم معاونت آموزشی است
دکتر شهروز یزدانی ، معاون آموزشی دانشگاه در جمع مسئولین و اساتید دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته آموزش و مقام استاد ، خلاصه ای توسعه کمی و کیفی دانشگاه در حوزه آموزش را تشریح کرد.
وی افزود: طی ١٨ ماه گذشته سرانه فضاهای آموزشی برای دانشجویان بهبود یافته است .
یکی از بزرگترین دانشکده های پزشکی کشور با متراژ بیش از ٢١٠٠٠ متر مربع در پردیس دانشگاه در دست احداث و تجهیز است و به زودی به بهره برداری میرسد.
معاون آموزشی تصریح کرد: تعداد گروه های مستقل آموزشی دانشگاه به ۴۵ گروه افرایش یافته است و این افزایش گروه های آموزشی منجر به افزایش انگیزه و پویایی بیشتر در دانشکده ها شده است.
وی ادامه داد: تعداد اعضای هیات علمی به ۳۲۲ نفر افزایش یافته است و یکی دیگر از دغدغه های معاونت آموزشی ارتقای سرانه تختهای بستری آموزشی دانشگاه می باشد.
با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عملا در پایان سال ١۴٠۴ ظرفیت دانشحویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز طی ۴ سال دو برابر خواهد شد و باید تختهای بستری آموزشی به تعداد کافی جهت آموزش دانشجویان فراهم شود.
دکتر یزدانی ادامه داد: تعداد مراکز آموزشی درمانی دانشگاه از ۴ به ۶ مرکز افزایش یافت و بیمارستان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در فردیس با مصوبه هیات رییسه دانشگاه به مرکز آموزشی درمانی تبدیل شد و با نهایی شدن مراحل استقرار تجهیزات و نیروی انسانی در این مرکز؛ از ابتدای سال ١۴٠٢ حضور فراگیران در رده های مختلف را در این مرکز خواهیم داشت .
وی ادامه داد: با برنامه ریزی و تلاش های انجام شده ، ۹ رشته دستیاری و تخصصی در دانشگاه فعال شده است و مجوز رشته کارشناسی ارشد اتاق عمل و کارشناسی مددکاری اجتماعی اخذ شده است و همچنین برنامه ریزی برای گسترش دو رشته کارشناسی ارشد در دانشکده پرستاری و سه رشته کارشناسی ارشد بهداشت حرفه ای؛ مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و آمار حیاتی در دانشکده بهداشت در دست انجام است.
وی در پایان به اهم دستاورد های معاونت آموزشی اشاره کرد و افزود: کسب رتبه در المپیاد علمی کشور ، کسب درجه عالی اعتبار بخشی و قرارگرفتن در یکی از پنج جایگاه برتر مراکز مطالعات کشور، کسب رتبه ممتاز اعتبار بخشی آموزش مدارم در سطح کشور و کسب رتبه ۵ کشوری در شاخص رتبع بندی دانشگاه های علوم پزشکی در بین دانشگاه های تیپ ۲ و همچنین کسب رتبه اول در منطقه آمایشی ۶ در آزمون های علوم پایه پزشکی ، دندانپزشکی ، پیش کارورزی و جامع ۱۸۰ واحدی داروسازی از جمله دستاورد های معاونت آموزشی است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.