تصویر
تولید میلیونی نهال در البرز
08 شهریور 1401 - 9:57
2
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: استان البرز در حوزه نهال جزء استان های توانمندی است که سالانه بین ۵تا۷میلیون نهال تولید می کند.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد البرز گفت: استان البرز در حوزه نهال جزء استان های توانمندی است که سالانه بین ۵تا۷میلیون نهال تولید می کند.

تاج الدینی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: البرز جزء استان های توانمندی است که توسط نهالکاران هم نهال مثمر و غیرمثمر و زینتی تولید می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: بیش از ۳۵۰ نهالستان در سطح استان داریم که تعدادی از این نهالستان ها دارای مجوز ثبت هستند.
تاج الدینی می گوید: در نهالستان های البرز انواع نهال های هسته دار، میوه جات و دانه دار تولید می شود.
او افزود: البرز در بحث تولید نهال در سطح کشور جایگاه ویژه ای دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: افرادی که قصد دارند در باغ خود نهال خوب بکارند که ثمر خوبی بدهد حتما به جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند تا ما نهالستان های معتبر و نهال های شناسنامه دار را به آن ها معرفی کنیم.
تاج الدینی افزود: تهیه نهال از مراکز مجاز با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی به‌جای خرید و استفاده از نهال‌های خیابانی و فاقد شناسه و برچسب شناسایی، موضوعی است که باید موردتوجه باغداران باشد.
او گفت: استفاده از نهال‌های مناسب و شناسنامه‌دار به‌عنوان مهم‌ترین الزام باغداری برای افزایش بهره‌وری در تولید محصولات باغی و شدن باغداری ضروری است.
منبع باشگاه خبرنگاران

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.