تصویر
تولید نانو پوشش آنتی وایرال COVID-۱۹ برای استفاده در البسه پزشکی و ماسک
24 اسفند 1400 - 16:41
شناسه : 166268
4
نانو پوشش آنتی وایرال COVID-۱۹ با کاربرد در البسه پزشکی و ماسک که توسط دکتر ابوذر مسعودی عضو هیات‌علمی پژوهشگاه مواد و انرژی طراحی و تولید شد، به‌عنوان طرح برگزیده دانشگاهی سال ۱۴۰۰ و از سوی دکتر محمدسعید سیف مدیر کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اهدای لوحی، مورد تقدیر قرار گرفت.

نانو پوشش آنتی وایرال COVID-۱۹ با کاربرد در البسه پزشکی و ماسک که توسط دکتر ابوذر مسعودی عضو هیات‌علمی پژوهشگاه مواد و انرژی طراحی و تولید شد، به‌عنوان طرح برگزیده دانشگاهی سال ۱۴۰۰ و از سوی دکتر محمدسعید سیف مدیر کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اهدای لوحی، مورد قرار گرفت.

دکتر مسعودی مجری این طرح فناوری هدف از تولید نانو پوشش آنتی وایرال COVID-۱۹را ساخت و تولید پارچه بافت دار یا بدون بافتی دانست که الیاف آن توسط نانوماده ضد ویروس پوشش داده شده است و می‌تواند به عنوان ماسک یا سایر البسه استفاده گردد.
وی افزود: پوشش‌های آنتی وایرال کرونا می‌تواند در هنگام دم و تنفس، ویروس‌های جذب شده به ماسک را تا بیش از ۹۹.
۹۹۹ درصد از بین ببرد و تخریب کند.
دکتر مسعودی با اشاره به کاربرد و حوزه صنعتی این فناوری، گفت: محصول آنتی ویروس حاضر در تمامی حوزه های مرتبط با ویروس COVID-۱۹ از جمله صنایع پزشکی مورد استفاده است و در ابزار آلات پزشکی، چسب های پزشکی، پارچه ها، دستمال، البسه، ماسک، دستکش، کاور کفش و همچنین به عنوان فیلتر در تمیز کننده‌های هوا و تهویه ها، کاربرد دارد.
وی خاطرنشان کرد: عفونت‌های ویروس COVID-۱ ، هم از طریق تماس مستقیم یا با عفونت قطره‌ای از افراد آلوده و هم از طریق تماس غیرمستقیم از طریق دستگیره درها، لباس‌ها و سایر مواردی که افراد آلوده لمس کرده‌اند گسترش می‌یابد و اتانول، سدیم هیپوکلرات، یدفرم، فرمالدهید، گلوترالدهید و اتیلن تنها روش های موقت در پاک سازی سطح از ویروس هستند.
این طرح با همکاری دکتر محمدرضا رحیمی پور عضو هیات علمی پژوهشگاه، مهندس محیا نانگیر و دکتر شهین مسعودی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شده است.
منبع ایسنا

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.