دبیرخانه مرکزی دیوان عدالت اداری کما فی السابق دادخواست های هموطنان و دستگاه های اجرایی را به صورت حضوری ثبت می کند.
به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، با تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی در دیوان عدالت اداری این شائبه به وجود آمده است که ثبت دادخواست به صورت الکترونیکی و حضوری امکانپذیر نیست در حالیکه هم اکنون تمام ظرفیت های ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری ذیل ماده۲۳ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، اعم از پستی، دفاتر نمایندگی استانی، دبیرخانه مرکزی، سامانه خودکاربری وکلا و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فعال بوده و روزانه بیش از هزار دادخواست از طرق یاد شده دریافت می گردد.
براساس این گزارش دبیرخانه مرکزی دیوان عدالت اداری کما فی السابق دادخواست های هموطنان و دستگاه های اجرایی را به صورت حضوری دریافت می نماید اما به جهت اینکه مسافرت به تهران و مراجعه حضوری به دیوان عدالت اداری جهت ثبت دادخواست موجبات افزایش هزینه و صرف وقت هموطنان خواهد شد ضرورتی ندارد صرفا به این دلیل رنج سفر را تحمل کنند، چرا که هیچ تفاوتی بین دادخواست ثبت شده از ساختمان مرکزی دیوان با دادخواستی که از طرق دیگر ثبت می شود وجود ندارد.
در خصوص از دسترس خارج شدن سامانه ساجد، لازم به توضیح است که این سامانه به دلیل اشکال در انتقال اطلاعات به سامانه های قوه قضائیه طی چند روز آینده در دسترس نخواهد بود و بزودی با بسیج کلیه امکانات و به کمک مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضائیه این مشکل حل خواهد شد.
مضافا اینکه در جلسه اخیر رئیس دیوان عدالت اداری و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در خصوص مقدمات ایجاد خودکاربری در سامانه خدمات الکترونیک قضایی (سخا) جهت کاهش هزینه دادرسی و تسهیل امور مردم مذاکراتی صورت پذیرفت .
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید