تصویر
جایگاه پزشک خانواده در صدر برنامه سلامت عمومی کشور قرار گیرد
04 مهر 1402 - 15:29
2
عضو هیات مدیره بیمه سلامت ایران با اشاره به اهمیت مراقبت های اولیه سلامت اجتماعی گفت: توجه به جایگاه پزشک خانواده و نظام مراقبت اولیه عمومی باید در صدر برنامه های سلامت کشور قرار گیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

عضو هیات مدیره بیمه سلامت ایران با اشاره به اهمیت مراقبت های اولیه سلامت گفت: توجه به جایگاه پزشک خانواده و نظام مراقبت اولیه عمومی باید در صدر برنامه های سلامت کشور قرار گیرد.

دکتر "علیرضا اعرابی" در همایش کارشناسان بیمه سلامت منطقه ۶ کشور که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) استان البرز برگزار شد، افزود: در بخش پزشک خانواده با شاخص ها فاصله داریم.
وی ادامه داد: یکی از آفت هایی نظام سلامت این است که مراقبت اولیه در نظام ارائه خدمات قرار ندارد و توجه بیشتر دست اندرکاران به خدمات تخصصی و فوق تخصصی معطوف است که در این شرایط موضوع پزشکان خانواده کم رنگ شده است عضو هیات مدیره بیمه سلامت ایران بیان کرد: اکنون تعریفی که از سلامت داریم ، مشکلات جسمی، رفاه اجتماعی و سلامت روانی است اما باید فراتر از این موضوعات نگاه جدی به سلامت اولیه مردم داشت.
وی تاکید کرد: با توجه به مولفه های زیر ساختی در بخش درمانی باید به سلامت اولیه عمومی نگاه ویژه داشت که تغذیه سالم و پیشگیری از حوادث و امثال آن را شامل می شود.
اعرابی گفت: توسعه و تحول در نظام سلامت از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما باید در این بخش ضمن رفع ناهماهنگی ها و برنامه ریزی برای ارتقای سلامت عمومی داشته باشیم .
وی نیز خواستار بازنگری در تعیین تعرفه های خدمات پزشکی در کشور شد.
"حسین رنجبران" معاون توسعه سازمان بیمه سلامت ایران در این همایش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رشادت های شهدای والامقام به بخشی از خدمات این بیمه پرداخت و گفت: اکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه اسناد بیماران تحت پوشش بیمه سلامت کشور در حال پرداخت به مراکز درمانی طرف قرار داد این بیمه است.

وی اظهار کرد : امسال سازمان بیمه سلامت ایران در بحث بهره وری در کل کشور مقام دوم را کسب کرد ضمن آنکه این بیمه در تلاش برای به روز رسانی پرداخت هزینه های اسناد درمانی است.

۶۰۰ هزار نفر البرزی زیر چتر حمایتی بیمه سلامت
دکتر " داود زارع" مدیر کل بیمه سلامت استان البرز در این همایش اعلام کرد: اکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارتد که ۲۰ درصد جمعیت البرز را تشکیل می دهند که البته برای بیمه تمام اقشار محدودیتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: بیمه سلامت البرز با شعار پوشش حداکثری اقشار مختلف مردم را در شهرستان های مختلف استان تحت پوشش قرار می دهد ضمن آنکه افزون بر راه اندازی سه شعبه اداری در شهرستان های ، و ساوجبلاغ با ۱۷ دفتر پیشخوان برای ارائه خدمات الکترونیکی به افراد تحت پوشش طرف قرار داد است.
مدیرکل بیمه سلامت البرز اظهار کرد: اکنون این بیمه با پنج هزار مطب ، مرکز درمانی در بخش های عمومی ، تخصصی و فوق تخصصی استان البرز قرار داد همکاری دارد .
وی افزود: سال گذشته ۶ هزارو ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه اسناد پزشکی بیمه شدگان استان البرز توسط بیمه سلامت به مراکز خدمات درمانی طرف قرار داد پرداخت شد که سه هزار میلیارد ریال آن مربوط به اسناد خدمات درمانی سرپایی بود.
زارع ، اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده ، راه اندازی نسخه الکترونیکی، پوشش بیمه ای خدمات درمانی توانبخشی ،راه اندازی صندوق بیمه بیماران خاص و طرح دارو یاری را از مهمترین اقدامات بیمه سلامت البرز برشمرد .
در همایش یک روزه کارشناسان منطقه ۶ بیمه سلامت کشور، موضوعات آموزشی و کاری این بیمه مورد واکاوی قرار گرفت.

منبع ایرنا برچسب ها: عضو هیات مدیره بیمه سلامت ایران با اشاره به اهمیت مراقبت های اولیه سلامت اجتماعی گفت: توجه به جایگاه پزشک خانواده و نظام مراقبت اولیه عمومی باید در صدر برنامه های سلامت کشور قرار گیرد.
عضو هیات مدیره بیمه سلامت ایران با اشاره به اهمیت مراقبت های او

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.