دکتر «مصطفی یوسفی» ضمن اعلام تمدید دوره ثبتنام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی گفت: ثبتنام این دانشگاه در مقطع کاردانی که همزمان با سراسر کشور از ۱۴ تیرماه آغاز شده بود تا تاریخ تا ۲۶ تیرماه تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی البرز؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه «نسل سوم» که یکی از مهمترین رسالت و وظایفش در کالبد آموزش عالی کشور آموزش «مهارت محور»، اشتغالزایی هر چه سریعتر فارغالتحصیلان و مهیا نمودن فضایی برای تبدیل «ایده به ثروت» است؛ در نیمسال تحصیلی۱۴۰۲– ۱۴۰۱ نیز اقدام به جذب و پذیرش دانشجو کرده است.
در این راستا در آستانه پذیرش دانشجو گفتوگویی با «مصطفی یوسفی» سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز داشتیم تا علاوه بر آگاهی از روند جزئیات ثبتنام دانشجویان از اقدامات صورت گرفته در جذب مدرسان جدیدالورود نیز آگاه شویم.
تنوع مراکز آموزشی علمی کاربردی با توجه به ماموریت دستگاه متقاضی
دکتر یوسفی با بیان اینکه بیش از ۱۹مرکز آموزشی با ۱۹۹ رشته و ۳۶۹ کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز اقدام به جذب دانشجو کرده است، گفت: تعداد رشته کارشناسی ناپیوسته ۸۷، تعداد رشته محل کارشناسی ناپیوسته ۱۵۴، تعداد رشته کاردانی ۱۱ و تعداد رشته محل کاردانی ۲۱۵ رشته است.
وی ضمن تشریح برخی مراکز و نوع رشتههای آموزشی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با ماموریت دستگاه متقاضی خود امکان اجرای رشتههای خاصی را دارد، لذا رشتههای در حال اجرا در مراکز علمی کاربردی از یک همگنی و تناسب موضوعی برخوردار است.
او مراکز آموزشی علمی کاربردی البرز را در قالب رویکرد صنعتی مثل مراکز آموزش علمی کاربردی «قند کرج»، «آذین خودرو»، «قطعهسازان فجر میثاق»، «ایران فریمکو» و «آسمان ایرانیان» طبقه بندی کرد که متناسب با ماهیت دستگاه متقاضی نیازهای صنعتی را رفع میکنند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز همچنین به مراکز آموزش علمی کاربردی با ماهیت اجتماعی، حقوقی، شهروندی، فرهنگی و هنری مثل مرکز آموزش علمی کاربردی نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری، مشکات ولایت، جهاد دانشگاهی و مراکز ورزشی مثل مرکز آموزش علمی کاربردی اسواران و باشگاه شاهین اشاره کرد.
گستره و تنوع مراکز آموزشی علمی کاربردی با هدف برقرای عدالت آموزشی
دکتر یوسفی گریزی نیز به گستره عظیم آموزش نیروی انسانی در مراکز علمی کاربردی زد و گفت: این مراکز با هدف برقراری عدالت اجتماعی -آموزشی اکثر نقاط پر جمعیت البرز از فردیس و کرج تا آبیک را پوشش میدهند.
بهبود روند جذب اساتید در دانشگاه علمی کاربردی
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در مورد روند جذب مدرسین دانشگاه نیز گفت: از سال ۹۵ نحوه جذب مدرسین تغییر ساختاری یافت و از طریق اعلام فراخوان به جذب متقاضیان پرداخت؛ البته با این قید که کارمند دانشگاه علمی کاربردی محسوب نمیشوند و طبق قرارداد حق التدریسی به صورت پاره وقت با مراکزی که عمدتا ماهیت خصوصی دارند، مشغول همکاری میشوند اما صلاحیت آنان باید از طریق فرآیندهای مورد تایید هیئتهای عالی جذب وزارت علوم انجام شود.
وی همچنین از برگزاری دوره «آشنایی با نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی» برای متقاضیان تدریس در البرز خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته این دوره امسال نیز با حضور ۱۰۰ مدرس آماده کار و با تدریس «علیرضا جمالزاده» سرپرست دفتر برنامهریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار شد.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید