رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: ما در دنیایی زندگی میکنیم که بقای بنگاههای اقتصادی از طریق خلاقیت و نوآوری تضمین میشود و بنگاهی که این ویژگیها را سرلوحه برنامههای خود قرار ندهد، در بازار دوام نمیآورد.
احمدرضا فیروزی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی امیرکبیر که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه ایده برگزاری این جشنواره حدود شش سال پیش شکل گرفت، اظهار کرد: این جشنواره با هدف پر کردن فاصله بین دانشگاه، صنعت و جامعه به مرحله اجرا رسیده است.
وی ادامه داد: هر چند طی سالهای اخیر در دانشگاهها دفاتر ارتباط با صنعت، دفاتر کارآفرینی و برخی شبکههایی که منجر به اتصال صنعت و دانشگاه میشوند، فعال شدهاند ولی فعالیت آنها چندان پررنگ نبوده است.
وی توضیح داد: از دلایلی که ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه در کشور ما قوی نیست میتوان به دولتی بودن اقتصاد و دانشگاهها اشاره کرد و همین باعث شده بخش خصوصی قوام لازم برای مدیریت این حوزه را در سطح کلان نداشته باشد.
فیروزی اضافه کرد: باید بپذیریم که ما در دنیایی زندگی میکنیم که بقای بنگاههای اقتصادی از طریق خلاقیت و نوآوری تضمین میشود و بنگاهی که این ویژگیها را سرلوحه برنامههای خود قرار ندهد، در بازار دوام نمیآورد.
وی ادامه داد: در این شرایط هم دانشگاههای ما باید به سمت ارتباط با صنایع حرکت کنند و هم بنگاههای اقتصادی از ظرفیتهای نوآورانه و علمی دانشگاهها بهره بگیرند.
رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: در نهایت تلاش این دو بخش باید منجر به حل مشکلی از جامعه شود تا ماموریت پیش بینی شده محقق شود.
وی گفت: بدون شک جشنواره ملی امیرکبیر گامی در راستای افزایش تعامل صنعت، دانشگاه و جامعه محسوب میشود و امیدواریم این رویداد در سالهای آتی با شور بیشتری برگزار شود.
فیروزی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی در طول چند دهه فعالیت خود سعی داشته در فعالیتهای خود بین صنعت، دانشگاه و جامعه ارتباط برقرار کند، گفت: شکل گیری پژوهشگاه رویان، ایسنا، ایسپا، تولید دکلهای حفاری نفت و صدها فعالیت دیگر نمونهای از تلاش این مجموعه برای تحقق هدف مذکور بوده است.
گفتنی است، دومین جشنواره ملی امیرکبیر از سوی جهاد دانشگاهی البرز و با همکاری اتاق بازرگانی، بنیاد نخبگان، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی برگزار گردید.
منبع ایسنا
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید