تصویر
جشن روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران البرز
22 شهریور 1402 - 11:40
1
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: 4 مهر جشن روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران البرز برگزار می گردد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: ۴ مهر جشن روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران البرز برگزار می گردد.

جابری انصاری ، در خصوص برگزاری جشن ملی روز سینما در ۴ مهر خبر داد و گفت : بدلیل اینکه روز ملی سینما ۲۱ شهریور مصادف شده با ایام سوگواری امام حسین (ع) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) ، با حمایت های دکتر عبداللهی استاندار محترم ، جشن ویژه ای به همین مناسبت در ۴ مهر با حضور اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه و مسئولین لشکری و کشوری برگزارمی شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت : سینما عنصر هنری جذاب و تاثیر گذاری است که هنرمندان این عرصه ، روایتگر عظمت زیبایی ها ، تلاش ها ، مجاهدت ها ، کوشش و پیشرفت های بی حد و وصف میهن عزیزمان ، ایران اسلامی در چهل و پنجمین سال انقلاب اسلامی و دوران های مختلفی از جمله دفاع مقدس می باشد .
سعید جابری انصاری اظهار داشت : باید یاد کنیم از هنرمندان ولایت مدار، شایسته و اساتید به نامی همچون زنده یاد استاد انوشیروان ارجمند ، زنده یاد استاد عزت الله انتظامی ، زنده یاد استاد داود رشیدی ، زنده یاد استاد فرج الله سلحشور که یاد و خاطره ی هنرمندانه ی این عزیزان با خلق آثار فاخر و دارای مفاهیم والای انسانی و الهی ، ماندگار و ایشان مسئولیت خود را به آحاد جامعه ادا نمودند ، بطوری که در ذهن و جان مردم و اصحاب فرهنگ و هنر جاودانه شدند.
وی افزود : وجود اساتید بنامی همچون استاد داریوش ارجمند که با هنرنمایی در سریال امام علی (ع) صاحب نقش به یاد ماندنی مالک اشتر و همینطور رضا ایرانمنش از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و سایر هنرمندان متعدد ، نوید بخش توسعه صنعت سینما در تراز انقلاب اسلامی می باشد .
جابری انصاری افزود :در استان البرز در حوزه سینما ما شاهد درخشش هنرمندانی همانند استاد مهران رجبی ، محمد عسگری ، علیرضا ناصر بخت ، محسن دروی ، مرتضوی و بزرگان دیگر هستیم که در سال های متوالی توانسته اند در این حوزه نقش آفرینی کنند و باعث افتخارگردند .
در حال حاضر با ساز و کار ، انجمن های سینمای جوانان استان البرز، انجمن سینمای مستند تجربی و انجمن سینماگران البرز ، با هدف جریان سازی این هنر صنعت ، شاهد توسعه و ارتقاء وضعیت موجود و تولید آثار ارزشمند سینمایی می باشیم ، ذکر این نکته ضروری است تولید آثار فاخرسینمایی متحمل صرف هزینه های بالایی می باشد که نیازمند حمایت مسئولان ارشد استانی و کشوری به ویژه بنیاد سینمایی فارابی است .
سعید جابری انصاری در خاتمه اذعان داشت : نسل نوجوان و جوان امروز نیازمند دیدن آثار فاخر و ارزشمند سینمایی در حوزه های دفاع مقدس ، ایثار و شهادت و گام دوم انقلاب می باشند که نیازمند است صاحب نظران این صنعت توجه بیشتری نمایند .

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.