تصویر
جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به صورت دوره ای برگزار شود
24 مرداد 1402 - 11:29
2
دکتر رستمیان مدیرکل، معاونین و جمعی از روسای ادارات ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز صبح امروز ۲۴ مردادماه در ادامه برنامه های بازدید ادواری از شهرستان طالقان با مهندس مهدوی فرماندار طالقان دیدار و گفتگو کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

دکتر رستمیان مدیرکل، معاونین و جمعی از روسای ادارات ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز صبح امروز ۲۴ مردادماه در ادامه برنامه های بازدید ادواری از با مهندس مهدوی دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در این دیدار انجام بازدیدهای ادواری از شهرستان ها را جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگری دانست و گفت: قبل از انجام برنامه بازدید ادواری از شهرستان ها مشکلات شهرستان احصا میشود و در زمان سفر مشکلات با مسئولین مطرح و در نهایت در شورای اداری بنیاد مطرح و مشکلات با حضور معاونین به صورت تخصصی بررسی میشود.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان ها، گفت: جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به صورت دوره ای به ریاست فرماندار برگزار و آیین نامه ها به دستگاه ها ابلاغ شود.
رستمیان افزود: مراسم هایی که در حوزه ایثار و شهادت برگزار میگردد باید از شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مجوز بگیرد، باید نسبت به برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام بیشتری داشته باشیم.
رستمیان در ادامه به ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره و تصریح کرد: ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی روزی تاریخی و ملی در کشور است که در این روز باید از مجاهدت ها فراوان این عزیزان تجلیل شود.
وی افزود: در این خصوص جناب آقای مخبر معاون محترم رئیس جمهور دستور العملی را ابلاغ کردند که دستگاه های اجرایی باید از همه آزادگان تجلیل کنند، فرمانداری ها نیز در شهرستان ها با برنامه ریزی با برگزاری مراسم از آزادگان تجلیل میکنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان به اجرای طرح سپاس اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید در این طرح مشارکت داشته باشند، دستگاه های اجرایی در این خصوص قبلا مشکلات منابع داشتند که امسال طبق قانون حداقل یک درصد از منابع خود را میتوانند در این راستا هزینه کنند.
مهندس مهدوی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه جریان ایثار و شهادت باید حفظ و ترویج شود، گفت: ما آمادگی داریم جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برگزار کنیم.
وی افزود: باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر تلاش کنیم و در عمل نتیجه خوبی از کار های انجام شده بگیریم.
فرماندار طالقان در ادامه تصریح کرد: کارهایی در این زمینه در شهرستان در قالب طرح سپاس و دیگر موارد از جمله ساماندهی نور الشهدا، نصب تابلوهای ترویجی برای نصب عکس شهدا و همچنین المان شهدا انجام و در حال پیگیری است اما کافی نیست.
وی افزود: شهرستان طالقان ظرفیت ها و شهدای شاخصی همچون شهید ادیبی و فلاحی را دارد که میتوان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.
مهندس مهدوی گفت: انجام تاریخ شفاهی که منتج به چاپ کتاب و ساخت فیلم شود نیز از دیگر راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میباشد.

فرماندار طالقان همچنین در خصوص ۲۶ مرداد روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: مجاهدت های آزادگان هیچگاه از خاطره ها پاک نخواهد شد، هرچند در این خصوص کار زیادی صورت نگرفته است.
وی در خاتمه در خصوص ارائه خدمات به ایثارگران گفت: ایثارگران از ارائه خدمات درمانی راضی هستند، در خصوص ساماندهی مزار شهدا هم بعضی از روستاها هنوز باقی مانده که باید ساماندهی شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.