تصویر
جلسه هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد
04 دی 1402 - 16:18
0
جلسه هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز ، دکتر جواد یعقوبی معاون هماهنگی و برنامه ریزی، دکتر طارمی معاون دانشجویی و فرهنگی ، دکتر عباس کریمی معاون آموزشی و مهارتی، روسای دانشکده ها و اعضای هیات علمی گروه معارف اسلامی این واحد دانشگاهی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

جلسه هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز ، دکتر جواد یعقوبی معاون هماهنگی و برنامه ریزی، دکتر طارمی معاون دانشجویی و ، دکتر عباس کریمی معاون آموزشی و مهارتی، روسای دانشکده ها و اعضای هیات علمی گروه معارف اسلامی این واحد دانشگاهی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد برگزار گردید.

حجت الاسلام امیر ابراهیم زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر مفتح و تبریک وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از راهبردهای بسیار مهم نظام اسلامی است و بنیان گذار انقلاب اسلامی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این استراتژی را برای همه ما ترسیم نموده اند که اگر نظام می خواهد به آن قله و هدفی که ترسیم شده برسد حتما باید وحدت کلمه وجود داشته باشد و موانع را برطرف نمود.
وی اذعان داشت: موانعی وجود دارند که نمی گذارند وحدت کلمه به درستی محقق و عملی شود و این موانع عبارتند از موانع معرفتی و شناختی که باید با یکدیگر بحث و مرور کنیم و ببینیم چرا از لحاظ ماهیتی این امر بسیار بزرگ محقق نگردیده است ، موانع روانی و موانع ساختاری نیز از نکات دیگر این مقوله هستند.
ابراهیم زاده گفت: وحدت بدان معنی نیست که عده ای از روحانیون در دانشگاه حضور یابند سرکلاس بروند و عده ای از دانشگاهیان در حوزه علمیه فعالیت داشته باشند این نشان دهنده آن است که معنای وحدت را به درستی درک نکرده ایم و در بازنشانی تعریف وحدت هنوز راه های پرپیچ وخمی را می بایست طی نماییم؛ وحدت به معنای وحدت اصل کلمه است و این وحدت طریقیت دارد نه موضوعیت و قرار است که با هم فکری ، هم اندیشه بودن و نزدیک کردن اندیشه ها به یک هدفی برسیم ، وحدت هیچ وقت هدف نیست و به صورت موضوع مطرح نمی شود چون که طریقیت دارد و یک ابزار بسیار مهم و قابل دسترسی است که بتوانیم از آن استفاده کنیم برای آن هدفی که ترسیم شده است.
ابراهیم زاده اذعان داشت: برخی دین را در محدوده حوزویان تایید می نمایند و احساس می کنند دین فقط در حوزه است در صورتیکه در دانشگاه افراد دیندار بسیار قوی وجود دارند که در حوزه دین فعالیت دارند و یکی دیگر از مشکلات موجود عدم شناخت ظرفیت های متقابل دو مجموعه دانشگاه و حوزه می باشد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز ابراز داشت: مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار این مسئله که استفاده از نخبگان دانشگاهی را در راس برنامه های خود دارند و از نظرات و کارشناسی دانشگاه ها استفاده می کنند.
وی عنوان داشت: وحدت به معنای وحدت اندیشه است که اندیشه ها را به یکدیگر نزدیک نماییم، طرد، حذف و یا قالب نمودن یک اندیشه بر اندیشه دیگر حزب گرایی، جناح بازی ، سیاست بازی ، منفعت یاری ، نگاه بد به یکدیگر در تعریف وحدت نمی گنجد.
ابراهیم زاده گفت: برای اینکه دانشگاه و حوزه در کنار یکدیگر باشند باید ساختاری تعریف شود و از زحمات دکتر حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به دلیل پیگیری های مستمر و تاسیس مرکزی در دانشگاه به عنوان مرکز وحدت حوزه و دانشگاه و ایجاد ساختار این مرکز قدردانی نمود.
وی در ادامه اظهار داشت: برای پیوند محکم این دو مجموعه باید موانع را برطرف کنیم و در راه تقویت نقاط قوت قدم برداریم و نقاط ضعف را برطرف کنیم و تهدید های بیرونی که متوجه این وحدت می باشد را شناسایی کنیم ، راهبرد تعیین نماییم و از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنیم.
در ادامه حاضران در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه های خود و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.