تصویر
جلوگیری از سیلاب با اجرای طرح آبخیزداری در ارتفاعات «بیجی»
30 بهمن 1400 - 12:52
3
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ارتفاعات بیجی خبر داد و گفت: مدیریت آبخیزداری باید به‌گونه‌ای باشد که تهدید سیل را به فرصت تبدیل کند.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ارتفاعات بیجی خبر داد و گفت: مدیریت آبخیزداری باید به‌گونه‌ای باشد که تهدید سیل را به فرصت تبدیل کند.

با اشاره به بازدید از عملیات آبخیزداری حوزه‌های آبخیز شمال عظیمیه، گفت: مجموعه طرح‌های آبخیزداری ، در دو فاز مطالعاتی و اجرا و از سال ۹۸ با اولویت محدوده طالقانی شمالی آغازشده و هم‌اکنون در حوزه آبخیزِ کوه بیجی در حال تکمیل شدن است.
وی بابیان اینکه این عملیات علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش فرسایش خاک موجب بهبود شاخص‌های اکولوژیکی پایداری آب، خاک و پوشش گیاهی می‌شود، گفت: احداث و اصلاح بندهای گابیونی – بانکت های ممتد و منقطع ازجمله تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای کاهش خسارات ناشی از سیل و کنترل آبراهه‌های سیلاب‌های فصلی در این پروژه است.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مجموع اقدامات صورت گرفته سازمان در کاهش خسارات و جلوگیری از سیلاب را مؤثر دانست و افزود: اسکله ریزی در نقاط متعدد و آبراهه‌های اصلی و فرعی – حفر چاه‌های جذبی و احداث پل‌های آبگیر ازجمله فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته تاکنون است.
عبدالله پور تأکید کرد: کنترل و بهره‌برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آب‌ها در سیل‌های منتهی به مرکز شهر با اجرای صحیح طرح‌های آبخیزداری محقق می‌شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.