تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

جمع آوری و اهدای بذر گیاهان بومی توسط همیاران طبیعت شهرستان طالقان
28 آذر 1402 - 11:26
2
چهل کیسه بذر گیاه بومی ریواس که توسط همیاران طبیعت جمع آوری شده بود به اداره مناع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان اهدا شد.
ارسال توسط :
پ
پ

چهل کیسه بذر گیاه بومی ریواس که توسط همیاران طبیعت جمع آوری شده بود به اداره مناع طبیعی و آبخیزداری اهدا شد.

همایون اسماعیلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان از جمع آوری و اهدای چهل کیسه بذر گیاه بومی ریواس توسط همیاران طبیعت شهرستان طالقان به این اداره خبرداد.

همایون اسماعیلی از مشارکت بی سابقه جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد و همیاران طبیعت در جمع آوری و اهدای بذر به منابع طبیعی و مشارکت در امر بذرپاشی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت : در روزهای گذشته شاهد اهدای چهل کیسه بذر گیاه بومی ریواس به این اداره بودیم که نشان دهنده افزایش همکاری ها و تعامل بین مردم و دستگاه های دولتی در جهت حفظ منابع طبیعی این شهرستان می باشد.
وی خاطر نشان کرد برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در سطح این شهرستان سبب شده میزان تقاضای عموم مردم، دانش آموزان و نیز کارمندان دستگاه های اجرایی جهت ثبت نام در طرح همیاران طبیعت افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی همچنین اظهار داشت در عملیات های اصلاحی مانند بذرپاشی نیز می توان از مشارکت حداکثری مردم بهره برد و این مهم محقق نمی گردد مگر با شناخت صحیح مردم از اصل حفظ، احیا مراتع، که شامل درک، نیاز سنجی و انتخاب گزینه مناسب در جهت احیا و اصلاح مراتع می باشد.
همایون اسماعیلی در ادامه گفت: تخریب مراتع توسط چرای بی رویه ناشی از دام مازاد و چرای خارج از فصل این اداره را بر آن داشت تا با اتکا به امر آموزش زمینه تبدیل منابع طبیعی به فرهنگ عمومی فراهم شود که به حول قوه الهی این مهم با تدابیری نظیر اهدای بذر و کمک جوامع محلی به بذرپاشی به آن جامه عمل پوشیده شده است که شاهد کاهش فشار به مراتع و احیاء آن در سال های اخیر بوده ایم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.