تصویر
جهاد تبیین مهمترین ابزار برای مقابله با جنگ شناختی است
26 مرداد 1402 - 9:10
3
محمد حسن دهقانی فعال و کارشناس رسانه گفت: مهمترین اقدامی که مقام معظم رهبری در مقابله با جنگ شناختی دشمن اعلام کردند، جهاد تبیین است.
ارسال توسط :
پ
پ

محمد حسن دهقانی فعال و کارشناس رسانه گفت: مهمترین اقدامی که مقام معظم رهبری در مقابله با جنگ شناختی دشمن اعلام کردند، جهاد تبیین است.

سومین نشست نقش رسانه در جهاد تبیین با همکاری قرارگاه تبیین استان البرز و با همکاری سازمان فضای مجازی سراج مرکز البرز روز سه‌شنبه ۲۴مرداد ماه در باشگاه میلاد با حضور فعالان رسانه ای استان البرز برگزار شد.
در این نشست محمد حسن دهقانی فعال رسانه به واکاوی و بررسی نقش رسانه در جهاد تبیین پرداخت و گفت: جهاد تبیین در حوزه رسانه یک روایت گری صحیح است که می بایست با توجه به شناخت اقداماتی که دشمن در این مسیر انجام می دهد صورت پذیرد.
وی با اشاره به اقدامات دشمنان ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مواجهه با مردم ایران ، گفت: دشمن از تمامی روش هایی که امکان مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته، استفاده کرده و بعد از تحمیل جنگ سخت، به رویارویی و جنگ و در نهایت اکنون به جنگ شناختی با ایران اسلامی پرداخته است.
وی ادامه داد: فعال بودند امپراطوری رسانه ای دشمن از جمله موضوعاتی است که از ابتدای انقلاب بر علیه این نظام و انقلاب فعال بوده و همواره تلاش کرده در راستای با سیاست گذاری ها و استراتژی جنگی ای که دشمن در مواجهه با مردم ایران اسلامی داشته، همراهی و مقابله نماید.
دهقانی ادامه داد: دشمن در برهه ای به فتنه های خیابانی و اقداماتی که قبل از شروع جنگ تحمیلی شکل گرفت، پرداخت.
بعد از آن به جنگ سخت و هشت سال جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران پرداخت، در دوره ای با انقلاب های مخملی به سراغ ایران اسلامی آمد، در مقطعی با طولانی کردن مذاکرات در بخش های مختلف از هسته ای گرفته تا اقتصادی، به جنگ دیپلماتیک با ایران پرداخت، زمانی هم با محاصره و تحریم اقتصادی به جنگ اقتصادی با مردم ایران پرداخت.
این کارشناس رسانه افزود: اما به فضل خدا و همراهی مردم و هدایت های مقام معظم رهبری دشمن در تمامی این جنگ ها شکست خورد و اکنون به سراغ جنگ شناختی که با ادراک و فهم مردم روبروست به جنگ ایران اسلامی آمده است.
دهقانی با اشاره به استراتژی دشمن در جنگ شناختی اظهار داشت: یکی از مهمترین راهبردهایی که دشمن در جنگ شناختی در پیش گرفته است، ایجاد تردید و یاس و ناامیدی در حقانیت انقلاب اسلامی است.
وی افزود: از همین روست که می بینیم ناکارآمدی نظام در بخش های مختلف در دستور کار دشمنان قرار داشته و سعی دارند این ناکارآمدی را به انحای مختلف به مردم و جامعه منتقل نمایند.
این کارشناس رسانه مهمترین اقدامی که می بایست در مقابل این جنگ شناختی دشمن قرار داد را روایتگری و تصویرگری از دشمن دانست و اظهار داشت: در مواجهه با این اقدام دشمن می بایست اهل حق به روایتگری و تصویرگری از دشمن با تولید محتوای مناسب و دارای نظام و قالب هنری بپردازند تا مورد پذیرش مردم و جامعه قرار گیرد.
لازم به توضیح است که سلسله نشست های نقش رسانه در جهاد تبیین با حضور خبرنگاران، روزنامه نگاران و اهالی رسانه استان البرز برگزار می شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.