تصویر
حجاب پایه های فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را مستحکم می کند
16 فروردین 1402 - 14:45
5
نخستین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در سال جدید به ریاست دکتر حسین کلانتری خلیل آباد و با حضور اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده های واحد کرج برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

نخستین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در سال جدید به ریاست دکتر حسین کلانتری خلیل آباد و با حضور اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده های واحد برگزار گردید.

دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این نشست با درود به روح امام راحل و شهدای گرانقدر و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری بیان داشت: شاهد بهار مبارکی هستیم که با بهار رمضان و قرآن قرین شده است و روح تازه ای به جان انسان ها بخشیده است .
وی با اشاره به سخنان ابتدای سال ، مقام معظم رهبری افزود: مقام عظمای ولایت در سخنان نوروزی خود توجه ویژه ای به مسائل کشور داشتند و با اعلام رضایت نسبی از اقدامات دولت ، به توجه ویژه جهت رفاه و آسایش مردم تاکید داشتند.
دکتر کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ، به جای اینکه دغدغه تولید علم ، پژوهش و فناوری داشته باشیم هنوز درگیر مسئله واجبات و فریضه حجاب هستیم.
حجاب باید باشد ، اگر نباشد پایه های فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را متزلزل می کند و در این زمینه نیازی به امنیتی کردن مسئله نیست.
این استاد تمام دانشگاه افزود: اجرای ضوابط و مقررات و جهاد تبیین مهمترین موضوعی است که می تواند به اجرای حجاب کمک کند.
وزارت ارشاد ، سازمان تبلیغات و سایر نهاد های که بودجه زیاد می گیرند باید پاسخگو باشند، اختصاص بودجه به آنها در راستای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی و ایرانی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: قانون باید اجرا شود و نباید مقابله مردم با مردم باشد، اگر مقابله مردم با مردم باشد درگیری بیشتر میشود و ممکن است اتفاقات سال گذشته پیش آید.
صبر انقلابی تا حدی جواب می دهد و زمانیکه حاکمیت تصمیمی نگرفته باید با بهره گیری از قانون دستورالعمل های داخلی را اجرا کنیم و در مسئله حجاب و تبیین ارزشهای دینی و اسلامی همه مسئول هستند.
بنابراین باید دستورالعمل آراستگی و شیوه های رفتاری در دانشگاه اجرا کنیم.

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز طی سخنانی رعایت شئونات اسلامی و حجاب و عفاف را از ضروریات برشمرد و به تلاش همه دست اندرکاران دانشگاه در زمینه رشد مجموعه در جهت اصلاح خود تاکید نمود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.