تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

حجاب یک انضباط اجتماعی در جامعه ایمانی است
18 تیر 1401 - 9:18
3
امام جمعه فردیس گفت: حجاب یک انضباط اجتماعی در جامعه ایمانی و بی‌حجابی و تظاهر به کشف حجاب هم خلاف شرع و قانون است.
ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه گفت: حجاب یک انضباط در جامعه ایمانی و بی‌حجابی و تظاهر به کشف حجاب هم خلاف شرع و قانون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه فردیس اظهار کرد: با بدان کم نشین که صحبت بد، گرچه پاکی، تو را پلید کند، آفتابی بدین بزرگی را، لکّه‌ای ابر ناپدید کند، دوست و رفیق بد و هم نشین ناصالح لکه ننگی است که مانع ظهور فضائل انسانی می‌شود.
وی بیان کرد: نهایتاً مانند لکه ابر که مانع عیان شدن خورشید با آن عظمت می‌شود، چه بسیار کسانی که تحت تعلیمات عالیه و خانواده اصیل بودند اما با وجود رفیق بد، همه آن تعالیم را خنثی و بی اثر کرد مانند پسر نوح پیامبر، پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوت او گم شد، باعث شد از خاندان پیامبری رانده شود.

عرفه و عید قربان فرصتی بی‌نظیر برای خودسازی و جامعه‌سازی دینی
امام جمعه فردیس تصریح کرد: عرفه فرصت بسیار خوبی برای خلوت کردن عاشقانه با خدا است، در این هیاهوی زندگی روزمره و آلوده به انواع غفلت‌ها و شهوت‌ها، عرفه یک فرصت ارزشمند است، دعا، مناجات و تضرع به ویژه دعای عرفه که دل و روح را تطهیر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد:، عید قربان جدای از آنکه یک عید بزرگ دینی است، یک فرصت ویژه برای تقرب به خدا است، هم از راه عبادت و دعای خاص، هم از راه قربانی کردن و انفاق، به فکر نیازمندان بودن از یک سو، کم کردن تعلقات دنیایی از سوی دیگر، به تبلیغات فریبنده خناسان که روشنفکرمآبانه در قربانی کردن ایجاد تردید می‌کنند، توجه نکنید، آنها شیاطین و اعوان شیاطین هستند، البته می‌توانید مشارکتی هم در قربانی و در این عبادت سهم داشته باشید.

استقامت در بحبوحه مشکلات ، نشانه ایمان و شرط پیروزی
حسینی با بیان اینکه اساس آفرینش برای آزمایش، ابتلاء و امتحان است، گفت: هُوَ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فی‏ سِتَّهِ أَیَّامٍ وَ کانَ عَرْشُهُ عَلَی الْماءِ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً (سوره هود، آیه ۷) این امتحان و ابتلاء همگانی است هر کس به طریقی، یکی از راه ثروت که چند منزل دارد برای اجاره دادن و یکی اموال فراوانی که می‌تواند انفاق کند، دیگری از راه فقر و اجاره نشینی و یکی هم از راه محصولات و دامداری، همه باید صبوری کنند یعنی در میدان بندگی بماند و کم نیاورند و بشر الصابرین.
وی اظهار کرد: امروزه کل دنیا با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه است، جنگ بزرگی رخ داده است، فقط بین اوکراین و روسیه نیست، در مقیاس یک جنگ جهانی کوچک است.
امام جمعه فردیس بیان کرد: خشکسالی پی در پی در دو سال اخیر از یک طرف، دنیای پسا کرونا، دنیای پس از جنگ است که مشکلات آشکار می‌شود، آنقدر مشکلات عام البلوی شده است که برخی از مقامات سازمان ملل متحد نسخه حشره خواری و تغذیه از سوسک را پیشنهاد می‌کنند، البته یک بخش از آن بدان جهت است که وقتی از وحی جدا می‌شوند فقط به فکر پرکردن شکم و جذب پروتئین میفتند، حلال و حرام یا طیب و طاهر بودن دور از فهم آنان است.

فریب القائات خناسان را نخورید
وی با بیان اینکه فریب القائات خناسان را نخورید، تصریح کرد: در جنگ رسانه‌ای بصیرت داشته باشید، همان کسانی که هشت سال کشور را به اینجا رساندند امروز نسخه مشابه نپیچند، آن مسئول بلند پایه می‌گفت آن چنان رونقی ایجاد می‌کنیم که هیچکس به یارانه احتیاج وجود نداشته باشد، مسئول عالی دیپلماسی می‌گفت که جای کری گفت اگر برجام را امضا کنید آنقدر تقاضای سرمایه گذاری بیاید که فرصت نکنید ویزا صادر کنید.
حسینی ادامه داد: برجام امضا شد، تحریم ماند، ۸۰۰ تحریم دیگر هم اضافه شد و سرمایه گذاری هیچ نسخه مسببان وضع موجود سمی و وارداتی دشمن است، راه علاج در تهران است نه در لندن، پاریس و واشنگتن.
وی با بیان اینکه مسئولانه هشیارانه، استوار و ولایت‌مدارانه عمل کنند، خاطرنشان کرد: راه حل انضباط، اقدام جهادی، شایسته سالاری و احترام گذاشتن به حقوق مردم و بصیرت در برابر دشمنان است.
امام جمعه فردیس با بیان اینکه به اذعان خود آمریکایی‌ها از جمله مؤسسه تحقیقاتی رند آمریکا در آستانه زوال ملی است، گفت: حضور مقتدرانه ایران در منطقه، گسترش روابط با دنیا به ویژه همسایگان، اقدام مهم و مبارک رزمایش ایران، روسیه، چین و ۱۰ کشور دیگر در ونزوئلا و آمریکای لاتین و حیات خلوط آمریکا، نشان از اتحاد حکومت‌های ضد آمریکایی از سراسر جهان و فروپاشی نظم استکباری آمریکا است.
وی اظهار کرد: این رزمایش‌ها و تعاملات بین‌المللی و عضویت در سازمان شانگهای و گروه بریکس هم خنثی کننده تحریم‌هااست هم خنثی کننده تهدیدهاست، الحمدلله دولت حجت‌الاسلام رئیسی بدون تعطیلی و وقفه و جهادی در میدان خدمت تلاش می‌کند.

مواظب جاسوس‌ها و نفوذی‌ها باشید
حسینی با بیان اینکه باید مواظب جاسوس‌ها و نفوذی‌ها بود، تصریح کرد: اسرائیلی‌ها می‌گویند باید فرماندهان سپاه که ستون استوار جمهوری اسلامی هستند را ترور و با انجام عملیات‌های مخفیانه پهپادها و موشک‌های ایرانی را نابود کنیم.
وی بیان کرد: دیپلمات‌های اروپایی وقیحانه در بیابان‌های ایران در حال جاسوسی هستند به عنوان توریست به کویر شهداد کرمان می‌روند و دنبال نمونه برداری از خاک ایران هستند و دیگری از سفارت اتریش به منطقه دامغان رفته از اماکن نظام تصویربرداری می‌کنند، نه آدم‌های عادی بلکه دانشمندانی مثل رئیس بخش بیولوژیک دانشگاه لهستان و یا معاون سفیر انگلیس، آن وقت آن دیپلمات ماجراجو می‌گوید شهید فخری زاده در حوزه امنیت بی‌مبالات بود و اسرائیل او را به راحتی ترور کرد تا برجام را نابود کند.

امام جمعه فردیس ادامه داد: بی مبالاتی شما دیپلمات‌های وا داده بودند که به خاطر ساده لوحی و اشتیاق فراوانتان به رابطه و مذاکره با آمریکا باعث جسارت و زیاده خواهی آمریکایی‌ها و زیر پا گذاشتن برجام و مطالبات فرابرجامی و این مشکلات امروز کشور شدید.

حجاب وظیفه الهی، انسانی و یک انضباط اجتماعی دینی
وی با بیان اینکه حجاب وظیفه الهی، انسانی و یک انضباط اجتماعی دینی است، خاطرنشان کرد: حجاب و پوشش شایسته آقایان و بانوان در ظهور و بروز اجتماعی و عفاف به عنوان یک فضیلت روحی، حکم خدا، دستور پروردگار متعال برای نیل به حیات طیبه و جامعه ارزشی لازم و ملزوم همدیگرند.
حسینی با بیان اینکه حجاب یک حکم الهی است که مبتنی بر فطرت پاک بشر است نه آنکه ساخته و پرداخته فقها باشد، از جمله در آیات ۳۱ سوره نور و ۱۵۹ احزاب با صراحت به حجاب اسلامی و پوشش روسری و مقنعه و پوشش سراسری مثل چادر دستور داده است.
وی متذکر شد: حجاب یک انضباط اجتماعی در جامعه ایمانی و بی‌حجابی و تظاهر به کشف حجاب هم خلاف شرع و قانون است، همانطور که سرقت و شرب خمر حرام و جرم است، کشف حجاب نیز قانون شکنی و جرم است، حجاب اجباری یک مغلطه و مجوزی برای افسار گسیختگی، بی بندی و باری و نقطه آغازی برای فروپاشی اخلاقی جامعه است.
منبع

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.