تصویر
حدود هفت هزار نفر جذب کلاس های سوادآموزی البرز شدند
12 اردیبهشت 1401 - 9:27
6
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: حدود هفت هزار نوسواد در سال تحصیلی جاری جذب کلاس های سوادآموزی در این استان شدند.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: حدود هفت هزار نوسواد در سال تحصیلی جاری جذب کلاس های سوادآموزی در این استان شدند.

« امیرحسین فراغت » به نقش مهم سواد در زندگی فردی و افراد در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: برای آموزش این تعداد سوادآموز ، ۴۸۷ کلاس درس دایر شده است.
وی بیان داشت : این افراد بین ۱۰ تا ۴۹ سال سن دارند که با تلاش آموزش دهندگان از نعمت ارزشمند خواندن، نوشتن و مهارت آموزی برخوردار می شوند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: در نهضت سواد آموزی سه دوره آموزشی شامل دوره سواد آموزی یعنی پایه اول تا سوم ابتدایی، دوره تحکیم یعنی ثبت یادگیری سواد آموزان و دوره انتقال که از پایه چهارم تا ششم ابتدایی است، دنبال می شود.
وی خاطرنشان کرد: دوره تحکیم، فرصتی برای استمرار و پایداری آموخته‌ها برای کسانی است که دوره سوادآموزی، نهضت را گذرانده‌اند و فقط برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی در این دوره شرکت می‌کنند.
فراغت با بیان اینکه در مجمموع یک هزار و ۲۰۰ ساعت آموزش ویژه سواد آموزی، تحکیم سواد و دوره انتقال ترسیم شده است، یادآورشد: آزمون سواد آموزان بعد از اتمام دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و طرح‌های تکیملی آموزشی تا پایان تابستان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: آموزش سواد آموزان البرز توسط ۲۳۶ آموزش دهنده در مناطق روستایی و شهری استان انجام می شود و امتحانات دوره‌های سوادآموزی همانند امتحانات نهایی حوزه بندی شده و روسای حوزه‌ها مسوولیت برگزاری امتحانات را بر عهده دارند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: هم اکنون ۲ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال این استان که ۴۹ هزار و ۷۸۷ نفر طبق سرشماری سال ۹۵ بی‌سواد هستند اما با توجه به مهاجرت پذیری البرز آمار بی سوادان نیز بیشترشده است.
وی افزود: در زمان حاضر شرایط کرونایی کشور بهبود یافته و سوادآموزان با توجه به گروه سنی خود واکسن زده‌اند و بنابراین کلاس‌ها و امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.
فراغت ، کمبود نیروی انسانی دربخش آموزش، شناسایی افراد بی سواد و راه اندازی مرکز سوادآموزی محلی را از مهمترین مشکلات حوزه سوادآموزی البرز برشمرد و اضافه کرد: رفع این چالش ها نیاز به مشارکت دستگاه های برون سازمانی در استان دارد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی حقوق شهروندی، فرزند پروری و آیین همسرداری به سوادآموزان در کنار فرآیند آموزش کتاب های درسی دراستان پرداخت و عنوان کرد: در مرکز یادگیری محلی شهید آموزش و پرورش ناحیه یک برای آرامش مادران، مهد کودک نیز فعالیت دارد.
وی تاکید کرد: بازدیدهای میدانی از کلاس های درس سواد آموزی و مراکز سوادآموزی محلی استان البرز از ۱۵ فروردین ماه سال جاری آغاز شده است تا بتوان در نشست با مدیران آموزش و پرورش استان مشکلات این حوزه را بررسی و برای حل آن راهکار مناسب را با هم اندیشی ارائه و اجرایی کرد.
نهضت سواد آموزی هفتم دی ۱۳۵۸ با هدف باسواد کردن خیل عظیم بی‌سوادان کشور به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.