تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

حدود ۳۷ تن فرآورده  خام دامی غیربهداشتی در البرز معدوم شد
11 دی 1402 - 16:38
1
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: ۳۶ هزار و ۴۵۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی طی ۹ ماهه سال جاری در این استان از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: ۳۶ هزار و ۴۵۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی طی ۹ ماهه سال جاری در این استان از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

«علیرضا رفیعی پور» افزود: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این استان در ۹ ماهه سال جاری ۷۳ هزار و ۵۱۷ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان البرز داشتند که با یک هزار و ۱۱۰ مورد فعالیت غیربهداشتی این مراکز برخورد داشتند.
وی اظهار کرد: در این بازدیدها ۱۸۵ هزار و ۸۷۳ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی به دلیل غیربهداشتی بودن و یا نگهداری در شرایط غیرمعمول ضبط و جمع آوری و به دلیل تخلف بعضی از فعالان این بخش ۳۴۸ مورد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی فرستاده شدند.
وی یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری ذبح ۱۲۹ هزار و ۲۳۳ راس دام سبک و سنگین اعم از گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله و شترمرغ در کشتارگاه های دام این استان انجام شد که با نظارت آنها ۲۳ هزار و ۲۰۵ کیلوگرم لاشه ضبط شد.
رفیعی پور اضافه کرد: همچنین در بازرسی و نظارت در کشتارگاه های طیور استان از ۱۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۷۱ قطعه طیور کشتار شده، ۵۱ هزار و ۱۶۸ قطعه از آن ها ضبط و جمع آوری شد.
استان البرز یک هزار و ۱۸۰ واحد پرورش گوساله با ظرفیت ۳۲ هزار راس و ۶۶۲ واحد پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۵۳ هزار راس دارد.
همچنین در این استان ۵۹ واحد پرورش و نگهداری اسب با ظرفیت ۲ هزار و ۵۶۸ راس ، ۲ واحد پرورش گاومیش با ظرفیت ۳۴ راس، ۲۳ واحد پرورش شتر با ظرفیت ۶۱۵ نفر داشتی و ۳۸۰ نفر پرواری مشغول فعالیت هستند.
منبع ایرنا برچسب ها: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: ۳۶ هزار و ۴۵۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی طی ۹ ماهه سال جاری در این استان از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: ۳۶ هزار و ۴۵۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.