تصویر
حضرت زینب(س) جهادگر تبیین بود
09 آذر 1401 - 16:16
2
حضرت زینب (س)، با بیان آنچه که در عاشورا روی داد و تبیین قیام عاشورا اولین جهادگر تبیین بودند.
ارسال توسط :
پ
پ

حضرت زینب (س)، با بیان آنچه که در عاشورا روی داد و تبیین قیام عاشورا اولین جهادگر تبیین بودند.

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با تبریک روز تولد حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: اگر نبود رشادتهای تبیینی ایشان، نهضت شیعی عاشورا تا امروز باقی نمی ماند و کسی از مصیبت هایی که بر خاندان آل الله (ص) گذشت اطلاع نداشت.
وی گفت: از جمله نکات مهمی که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار با جمعی از پرستاران و خانواده شهدای سلامت و به عنوان درسی از زندگی حضرت زینب (س) برای جامعه امروز اسلامی و به خصوص در رابطه با برنامه نظام سلطه و جبهه معاند علیه نظام اسلامی و پس از بیان ویژگی‌های شخصیت الهی و متعالی حضرت زینب (س) به آن اشاره کردند، موضوع «جهاد روایت و تبیین» است.
جابری انصاری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب «جهاد روایت و تبیین» را از ابعاد خردمندی و تدبیر عمیق حضرت زینب برشمردند.
وی ادامه داد: روایت درست و بررسی جوانب آن روایت از سوی حضرت زینب(س) نشان از آن دارد که شیعیان آن حضرت می بایست، روایتگری جهادگونه را در دستور کار خود قرار دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:آنچه که دشمن در این سالها به دنبال آن بوده و تلاش داشته تا چهره ایران اسلامی را به گونه ای دیگر به نسل های بعدی و جهانیان منتقل کند، نیازمند جهادی است که اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه می بایست دقت بیشتری به آن داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: برماست که با انتقال درست مفاهیم و روایت همه جانبه از یک رویداد و مفهوم به تبیین درست انقلاب اسلامی پرداخته و در این مسیر جهادگونه و رزمنده وار حرکت نماییم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.