تصویر
حفاظت از محیط زیست باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود
23 خرداد 1402 - 11:13
1
رييس كميسيون خدمات شهری و محيط زيست شورای اسلامی شهر فردیس از ارتقای سطح فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مردمی سازی خبر داد و گفت:اهداف کلان کمیسیون ارتقای سطح فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مردمی سازی آن است.
ارسال توسط :
پ
پ


رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر از ارتقای سطح فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مردمی سازی خبر داد و گفت:اهداف کلان کمیسیون ارتقای سطح فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مردمی سازی آن است.

صابر کریمی اظهار کرد: از ۵ ژوئن سال ۱۹۷۲ که اولین اجلاس جهانی محیط زیست تشکیل و پیرو آن بیانیه ای از سوی سازمان ملل در جهت حفاظت از محیط زیست صادر شد، این روز بنام روز جهانی محیط زیست نام گذاری شد.
وی در ادامه افزود: در کشور ما ایران نیز از ۱۶ لغایت ۲۲ خرداد ماه هر سال به عنوان(هفته محیط زیست) نام گذاری شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست در دین اسلام بیان کرد: در آموزه های دینی و احادیث بزرگان و فرمایشات ائمه و همچنین در کتاب آسمانی قرآن کریم اشاره های مختلفی به حفظ طبیعت و محیط زیست شده است.
وی تصریح کرد: اصل ۵۰ قانون اساسی کشور که یکی از مترقی ترین قانون های اساسی دنیا است اشاره مستقیم به وظیفه عمومی همه اقشار جامعه (حقیقی_حقوقی) در زمینه حفظ محیط زیست دارد و این نشان دهنده پیشرفته بودن کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
به گفته کریمی رزکانی، همه ما وظیفه داریم تا تلاش داشته باشیم تا حفاظت از محیط زیست یک فرهنگ عمومی شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.