تصویر
حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد  رتبه نخست پیش ثبت نام داوطلبی مجلس را به خود اختصاص داد
23 مرداد 1402 - 9:33
2
رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: در مرحله پیش ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حدود یک هزار و ۳۲۲ نفر متقاضی نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: در مرحله پیش ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حدود یک هزار و ۳۲۲ نفر متقاضی نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کردند.

مرتضی ولی پوری با بیان این مطلب در برنامه زنده «گفتگوی ویژه خبری سیمای البرز» اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، متقاضیان داوطلبی شرکت در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصت داشتند طی بازه زمانی ۱۶ لغایت ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ عصر با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کنند که در این راستا دواطلبان حوزه انتخابیه ، و اشتهارد با داشتن حدود ۴۵۰ متقاضی به ازای هر کرسی، رتبه نخست پیش ثبت نام داوطلبی مجلس را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: بر اساس آمار ثبت‌نام روزانه در سامانه جامع انتخابات، در روز اول: ۲۱۶ نفر، روز دوم: ۱۶۱ نفر، روز سوم: ۱۷۶ نفر، روز چهارم: ۱۱۲ نفر، در روز پنجم: ۱۳۰ نفر و در آخرین روز نیز ۳۱۸ نفر نسبت به پیش ثبت نام خود در پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.
moi.
ir اقدام کردند.
وی در خصوص ترکیب سنی متقاضیان یادآور شد: از این تعداد ۲۱ درصد متقاضیان بین ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۶ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۳ درصد بین ۵۰ تا ۵۵ سال و ۲۷ درصد نیز بین ۵۵ تا ۷۵ سال دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و استانداری البرز همچنین در خصوص ترکیب جنسیتی متقاضیان عنوان کرد: ۲۶۲ نفر از متقاضیان را با ۲۰ درصد بانوان و یک هزار و ۶۰ نفر با ۸۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند.
ولی پوری همچنین در خصوص ترکیب تحصیلی متقاضیان افزود: ۷۰ درصد متقاضیان کارشناسی ارشد، ۱۶ درصد کارشناسی با سابقه ایثارگری یا یک دوره نمایندگی مجلس، ۱۱ درصد دکترا و ۳ درصد مدرک حوزوی که ۹ نفر نیز مشمول ماده ۲۹ هستند که باید پیش از پیش ثبت نام استعفا داده باشند.
به گفته وی استان البرز با ۲۰ درصد، بیشترین آمار متقاضیان زن برای داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داد و در سطح کشور پیشتاز بوده است.

عدالت رسانه ای برای تمامی داوطلبان به صورت یکسان برنامه ریزی شود
رییس ستاد انتخابات استان البرز در پایان سخنان خود ضمن از همراهی و همکاری اصحاب رسانه استان بویژه مرکز صدا و سیمای البرز در خصوص دعوت از تمامی اقشار مردم استان به منظور شرکت در مرحله پیش ثبت نام از دواطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ادامه این مسیر از مرکز صدا و سیمای البرز انتظار می رود هم راستا با سیاست های کلان کشوری نسبت به تعیین وقت مناسب به داوطلبان جهت معرفی و ارائه برنامه های خود اقدام کند تا علاوه بر رعایت عدالت رسانه ای برای تمامی داوطلبان، بسترهای لازم به منظور انتخاب اصلح از سوی مردم فهیم استان فراهم شود.
گفتنی است پس از بررسی شکلی مدارک، مرحله نهایی ثبت نام ۲۷ مهر الی ۳ آبان انجام می شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.