تصویر
خانه بازیافت کرج شروع به کار کرد
16 شهریور 1402 - 14:57
4
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از راه اندازی خانه بازیافت کرج خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار با هدف کنترل زباله گردها، کمک به زیبایی شهر و ترویج فرهنگ تفکیک زباله اجرایی شد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان مدیریت پسماند از راه اندازی خانه بازیافت خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار با هدف کنترل زباله گردها، کمک به زیبایی شهر و ترویج فرهنگ تفکیک زباله اجرایی شد.

محمدرضا خسروی، با اعلام این خبر گفت: این مجموعه برای نخستین بار با الهام گرفتن از المان‌های معرف پسماند خشک با هدف ترویج فرهنگ تفکیک زباله، بهبود فضای بصری شهر و کنترل زباله گردها طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه کانکس دریافت پسماند خشک در خیابان شهید بهشتی کرج جانمایی شده است، اضافه کرد: این ایستگاه بازیافت به صورت المانی از پاکت‌های کاهی کاغذی اجرایی شده، از جمله آن‌ها می توان به بطری، شیشه، پت و.
.
.
اشاره کرد.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری اجرای طرف فوق را ایجاد رفاه میان شهروندان برشمرد و تأکید کرد: این امر در راستای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا برنامه ریزی شده است.
خسروی افزود: تلاش شده طراحی کانکس‌ها به گونه ای باشد که علاوه بر حفاظت از محیط زیست شهری، پیشگیری از آلودگی های محیطی و ارتقا فرهنگ تفکیک از مبدا، سیمای شهر نیز مخدوش نشود.
وی با بیان اینکه در این خانه‌های بازیافت یک ترازو و سیستم خنک کننده تعبیه شده است، ادامه داد: این بنا به شکلی طراحی شده است که در برابر حوادث طبیعی مقاوم و ماندگار باشد.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تأکید بر اینکه سیاست تشویقی در تمامی شرایط باید مدنظر قرار بگیرد، اضافه کرد: در این میان به شهروندانی که در خصوص تفکیک زباله احساس مسئولیت می‌کنند، خدمات ارائه خواهد شد.
وی افزود: این خدمات تحت عنوان طرح تشویقی با در نظر گرفتن میزان پسماند خشک تحویلی ارزیابی و ارائه خواهد شد.
ضمن اینکه متناسب با تقویم زیست‌محیطی؛ اقلام فرهنگی و تشویقی نیز در این غرفه‌ها به شهروندان اهدا می‌شود.
خسروی با اشاره به اینکه عدم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان می‌تواند به ترویج زباله‌گردی کمک کند، گفت: برگشت بسیاری از اقلام جداسازی شده توسط زباله‌گردها به زندگی مردم باعث نگرانی است و خواستار مشارکت و تعامل بیشتر شهروندان هستیم.

شایان ذکر است؛ این طرح با هدف کنترل زباله گردها، استفاده مجدد از مواد و انرژی، کاهش آلودگی بهداشتی و حفظ سلامت بهداشت شهروندان، حفاظت از محیط‌ زیست، کاهش دفن زباله و عدم‌ از بین رفتن اراضی و تخریب خاک در طبیعت و همچنین به‌منظور اشتغال‌زایی، کاهش هزینه‌ها و ایجاد منافع برای شهر و شهروندان و ترویج و گسترش فرهنگ بازیافت در دستورکار سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج قرار گرفته است که در گام اول در برخی از نقاط سطح شهر به صورت پایلوت اجرا و در صورت موفقیت در نقاط دیگر برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.