تصویر
خبرنگاری صرفا شغل نیست عشق است
18 مرداد 1402 - 8:35
شناسه : 616591
3
شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرنا که در افغانستان به شهادت رسید به نام روز خبرنگار نامگذاری شد.

شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرنا که در افغانستان به شهادت رسید به نام روز خبرنگار نامگذاری شد.

فتانه محمودخانی/ خبرنگاری صرفا شغل نیست، بلکه خندیدن با دلخوشی‌های مردمی است که به آنان عشق می‌ورزیم و گریستن آرام و پنهان برای همه آلام و دردهایی است که جز اشک نمی‌توان برایشان کاری کرد.
یک خبرنگار به خبرنگاری به عنوان شغل نگاه نمی‌کند بلکه خبرنگاری را عشق و علاقه‌ای می‌داند که در وجود خود جاری است و این عشق سبب می‌شود تا خبرنگار صدای مردم باشد برای شنیده شدن.
از آن‌جا که خبرنگاران همیشه دغدغه مردم، کشور و نظام را دارند و در حال رصد مشکلات و برجسته کردن آن‌ها برای رفع نواقص و کمک به مردم هستند .
عزت خبرنگاری مهم‌ترین دغدغه‌ی یک خبرنگار است، یک خبرنگار آینه‌ی تمام‌نمای یک جامعه است و عزت به او، احترام به خویشتن است.
راستی که حرفه خبرنگاری کاری پرمشقت و دشوار است آنجایی که شبانه روز باید پای کار باشی تا هم حرف های دل مردم را بگویی و هم از مسوولان برای تحقق خواسته های به حق شهروندان مطالبه گری کنی در حالی که خودت با درآمدی اندک و کاری شبانه روزی خواسته های زیادی داری اما یاد گرفته ای که چون آینه انعکاس دهنده باشی و طوری قلم بزنی که گویی بیرون گود هستی .
خبرنگاری عشق است و به نگارش درآوردن رویدادها علاقه می‌خواهد و باید این حس در خون و رگ خبرنگاران جریان داشته باشد تا بتوانند از اعماق وجودشان مایه بگذارند و بنویسند.
خبرنگاران، چشم و گوش و حس مردمند و آنچه را که مردم از آن دورند، گرد می‌آورند و به آگاهی آنان می‌رسانند.
گزارش کردن و رویدادها بازخور خوبی در جامعه دارد و خوانندگان در تماس با روزنامه‌ها درباره اخبار و یادداشت‌های چاپ شده، اظهار نظر می‌کنند.
درج مشکلات و دردهای جامعه به وسیله خبرنگاران، مسئولان را به چالش می‌کشد که پاسخگو باشند؛ که باید به فال نیک گرفت.
روز خبرنگار در حقیقت روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی ، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
یادی کنیم از شهدای خبرنگار، از شهید حسن باقری افشرد، آن بزرگ مردی که و قتی دید، دین و ایمان و وطن را یکجا نشانه گرفته اند، دوربین به دست راهی جبهه ها شد و با حماسه هایش در دل و جان ملت، جاودانه شد.
و شهید صارمی و خزایی و دیگرانی که غیرت و مردانگی را با خون خود در دفتر تاریخ ثبت کردند.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.