تصویر
خبر خوب برای مودیان مالیاتی/جریمه‌ها ۱۰۰ درصد بخشیده می‌شود
07 شهریور 1401 - 16:17
3
مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: به مناسبت هفته دولت مودیان مالیاتی که تا دهم شهریورماه برای پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند، جریمه آنها به طور کامل بخشیده می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: به مناسبت هفته دولت مودیان مالیاتی که تا دهم شهریورماه برای پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند، جریمه آنها به طور کامل بخشیده می‌شود.

محمدرضا محمدی، مدیرکل امور مالیاتی استان البرز، از تسهیلات ویژه این سازمان برای مودیان مالیاتی به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی به منظور تکریم مودیان، تسهیلات ویژه ای را برای بخشودگی جرائم قائل شده است که فرصتی مناسب و بدون پیش شرط است.
وی در این خصوص اظهار کرد: طی اجرای این طرح، اگر مودیان مالیاتی تا دهم شهریورماه به پرداخت بدهی خود اقدام کنند؛ اشخاص حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا ۳۰۰ میلیون جریمه آنها به طور صد درصد بخشیده می‌شود.
این یک فرصت استثنایی است و اگر این مهلت تمام شود، به دستورالعمل‌های قبلی باز می.
گردیم.
این مقام‌ مسؤول یادآور شد: طبق دستورالعمل‌های قبلی، پرداخت بدهی گذشته توسط مودیان مالیاتی به طور کامل قابل بخشش نیست و حداقل باید ۲۵درصد مبلغ جریمه توسط مودیان مالیاتی پرداخت شود.
بنابراین از شهروندان و مودیان مالیاتی که بدهی مالیاتی دارند، تقاضا دارم از این فرصت استثنایی و بخشش کامل جریمه بدهی معوقه استفاده کنند.

ابلاغ مالیاتی الکترونیکی شد
وی در بخش دیگری از سخنانش، از اجرای ابلاغ الکترونیکی از اول شهریورماه در سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: طی اجرای این طرح، از اول شهریورماه اوراق ابلاغ به صورت سیستمی صادر می شود و در کارتابل مودی مالیاتی قرار می‌گیرد.
این امر در حکم‌ابلاغ به شخص مودی محسوب شده و در صورت عدم اعتراض در مهلت قانونی، بدهی آن فرد قطعی می‌شود.
محمدی همچنین از مودیان مالیاتی درخواست کرد: افرادی که تا ‌کنون برای ابلاغ الکترونیکی اقدام نکرده اند در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند.
ضمن اینکه ابلاغ الکترونیکی پیش از صدور از طریق پیامک به مودی اطلاع رسانی می شود.
بنابراین مودیان مالیاتی باید پس از دریافت پیامک نسبت به مشاهده ابلاغ الکترونیکی اقدام کنند.

منبع فارس

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.