دبیر شورای عالی انقلاب کشور گفت: هر چقدر در رشته های مختلف از هسته ای تا پزشکی در دنیا پیشرفت کنیم و حتی جایگاه های اول را کسب کنیم اگر مردم تاثیر آن را در سفره هایشان نبینند خوشبین نمی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین «عبدالحسین خسرونژاد» روز شنبه در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور در جمع روسای موسسات تحقیقاتی سازمان تات در کرج افزود: به موضوع علوم و فناوری نخستین بار امام خمینی (ره)‌تاکید داشتند و در ادامه این مسیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر این موضوع و امنیت غذایی تاکید کرده اند.
وی اظهار کرد: موضوع امنیت غذایی بایستی از جنبه روانشناختی، جامعه شناختی و بررسی شود ولی در دهه اخیر توجه بیشتری به این موضوع شده است اما مطلوب نیست.
وی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را مصداق بارز حکمت دانست و گفت: در قرآن بارها به واژه حکمت اشاره شده و بین حکمت و خیر کثیر ارتباط برقرار کرده است که این حکمت در تات ظهور پیدا کرده است.
خسرونژاد افزود: علم و پیشرفتی مردم را خوشحال می کند که در حوزه امنیت غذایی است و امنیت غذایی مهمترین رکن امنیت است و سایر امنیت ها نیز با امنیت غذایی شکل می گیرد.

وی به سند امنیت غذایی کشور که به تازگی مصوب شده اشاره کرد و گفت: رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور آمادگی لازم برای اجرای این سند را دارند و بایستی این سند به وزارت جهاد کشاورزی یعنی سازمان تات ابلاغ شود.
وی با بیان اینکه ‌این سند یک سند راهبردی است که پس از آن باید راهبری و نظارت بر اجرای آن صورت گیرد، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲ شان و بال مهم دارد که یکی در فرهنگی و و دیگری در علم و فناوری است که در سند دانش بنیان و فرهنگ امنیت غذایی نوشته شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: این سند در مرحله اجرا نیاز به ماده واحدها و دستورالعمل های ریزتری دارد که مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با کمک همدیگر آن ها را تصویب کنند.
وی افزود: بعضی از نکات راهبردی نیاز به قوانینی دارد که کمیسیون کشاورزی مجلس آمادگی لازم برای تصویب آن ها را دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور امروز شنبه با حضور در استان البرز علاوه بر بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور و بانک ژن گیاهی این موسسه و همچنین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد.
منبع ایرنا برچسب ها: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: هر چقدر در رشته های مختلف از هسته ای تا پزشکی در دنیا پیشرفت کنیم و حتی جایگاه های اول را کسب کنیم اگر مردم تاثیر آن را در سفره هایشان نبینند خوشبین نمی شوند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: هر چقدر

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر