تصویر
خیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در جهت فعالیت های برون مرزی
04 دی 1402 - 16:11
2
با حضور دکتر حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، دکتر جلال جمعه معاون دانشگاه المعارف لبنان، دکتر فواد الحاج حسن رییس پژوهشکده علمی لبنان و محمد ترمس مسئول دفتر ریاست دانشگاه المعارف لبنان و جمعی از معاونان و روسای دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نشست مشورتی در خصوص همکاری های مشترک دو مجموعه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید .
ارسال توسط :
پ
پ

با حضور دکتر حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد ، دکتر جلال جمعه معاون دانشگاه المعارف لبنان، دکتر فواد الحاج حسن رییس پژوهشکده علمی لبنان و محمد ترمس مسئول دفتر ریاست دانشگاه المعارف لبنان و جمعی از معاونان و روسای دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نشست مشورتی در خصوص همکاری های مشترک دو مجموعه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید .

دکتر کلانتری در این جلسه گفت : مظهر تحولات و آیینه تمام نمای جامعه دانشگاه است و دانشگاه زمانی می تواند به عنوان سازمان حل مسئله عمل کند که ارتباط لازم با دستگاه های اجرایی ، بخش صنعت و مردم برقرار نماید.
وی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با توجه به اینکه با دستگاه های اجرایی در ارتباط هست، با صنعت در قالب طرح پویش همکاری دارد و با توجه به اینکه در زمینه میان رشته ای ها فعالیت کرده است یک دانشگاه پیشرو بوده و به عنوان یک دانشگاه نسل سوم در منطقه در حال فعالیت می باشد.

کلانتری اظهار داشت: دانشگاه نسل سوم از نظر آموزشی و پژوهشی ، فن آوری و نوآوری و کار آفرینی یک دانشگاه پیشرو است و دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز چنین قابلیتی را دارد و این استان با دارابودن واحد های کرج ، هشتگرد، ، طالقان و و با جمعیت دانشجویی بیش از ۴۵ هزار نفر دانشجو به فعالیت مشغول است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: با توجه به اینکه مرکز رشد دانشگاه مرکز رشد سطح یک است در زمینه طرح های برون دانشگاهی فعالیت های خوبی را انجام داده است و همچنین در زمینه ایجاد سراهای فن آوری – نوآوری فعالیت ها و برنامه های خوبی داشته و به عنوان دانشگاهی است که می تواند دانشجویان را در آینده به عنوان دانشجویان پیشرو به عرصه اشتغال زایی و کارآفرینی معرفی نماید.
این استاد تمام دانشگاه افزود: بخشی از درآمد دانشگاه در حوزه درآمد غیر شهریه ای تعریف شده است و این بدان معناست که دانشگاه در واقع بخشی از درآمدش را خارج از شهریه دانشجو تعریف نموده است با این تفاسیر دانشگاه توانسته است بخش اعظمی از دانشجویان خودش را در حوزه اشتغال آفرینی و کار آفرینی فعال کند و نقش خودش را در جامعه علمی کشور ایفا نماید.
وی اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آمادگی دارد براساس تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه المعارف لبنان ، در جهت تعاملات سازنده همکاری همه جانبه داشته باشد.
دکتر جلال جمعه معاون دانشگاه المعارف لبنان گفت: در سال گذشته افتخار این را داشتم از دانشگاه آزاد اسلامی کرج بازدیدی داشته باشم و این بازدید در ذهن من باقی مانده است من گمشده خود را در بخش های علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی پیدا کردم.
وی گفت : آنچه که در بخش مهندسی این دانشگاه وجود دارد ، اشتراکات زیادی با دانشگاه ما در لبنان دارد و می توانیم در این زمینه همکاری های خوبی داشته باشیم و هدف اصلی از این دیدار این است که بتوانیم نقاط مشترکی که بین دو دانشگاه وجود دارد را فعال نماییم تا درآینده همکاری های بهتر و موثرتری با یکدیگر داشته باشیم.
دکتر جلال جمعه بیان داشت: ما علاوه بر دانشکده هایی که در لبنان داریم یک بخش مرکزی پژوهش های علمی را هم تاسیس کردیم و مرکزی را هم برای برگزاری دوره های ضمن خدمت راه اندازی نمودیم و در بازدید سال گذشته نیز برایمان کاملا مشهود بود که دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط تنگاتنگی در بخش صنعت و بخش شرکت های دانش بنیان دارد و این همان نقطه نظری است که بیشتر دانشگاه های علمی و کاربردی در صدد رسیدن به آن هستند.
دکتر جمعه ابراز داشت: سال گذشته با سازمان مرکزی دانشگاه تفاهم نامه ای را منعقد نمودیم و چارچوب تفاهم نامه مشخص گردید و در حال حاضرمی توانیم تفاهم نامه ای عملیاتی در زمینه علوم فنی و مهندسی با یکدیگر امضا کنیم .
وی در ادامه گفت: در این تفاهم نامه علاوه برتبادل استاد، تبادل علمی و تبادل دانشجو توجه ویژه نیز به مسائل علمی و پژوهشی داریم به همین خاطر می خواهیم توافق کنیم کنفرانس بین المللی در زمینه الکترونیک وعلوم مهندسی برگزار نماییم و این کنفرانس هرسال در یکی از کشورهای طرف قرارداد برگزار شود و امیدواریم تا دو سال آینده این کنفرانس ها بین دانشگاه آزاد و دانشگاه المعارف لبنان برگزار شود.
معاون دانشگاه المعارف لبنان گفت: ما در دانشگاه لبنان آماده ایم که یک کمیته درون دانشگاهی را شکل دهیم برای برگزاری بحث ها و کنفرانس های علمی بین دو مجموعه و ارتباط تنگاتنگی نیز در این زمینه برای برپایی این کنفرانس ها داشته باشیم و در اولین فرصت این کنفرانس را برگزار خواهیم نمود و بسیار علاقمندیم که دانشگاه آزاد اسلامی هم در آن شرکت فعال داشته باشد و توافق نامه و تفاهم نامه های منعقده بین دومجموعه ترجمه شوند تا پیشرفت کارها سریع تر اتفاق بیفتد و پیشنهادات و مطالب بیان شده در این جلسه را نیز مد نظر داریم و تاکیدمان برای تشکیل کمیته مشترک برای بحث های علمی وپژوهشی و برپایی کنفرانس های بین المللی می باشد.
در پایان جلسه هیات لبنانی از ظرفیت ها و زیرساخت ها، مراکز رشد، سراهای نوآوری ، کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برای انجام اقدامات آتی بازدید به عمل آورد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.