تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

دامپزشکی کرج بر کشتار ۶ میلیون قطعه مرغ زنده نظارت کرد
12 دی 1402 - 13:21
2
رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرج گفت: کارشناسان و دامپزشکان کرجی در ۹ ماهه سال جاری بر کشتار بیش از ۶ میلیون قطعه مرغ گوشتی، تخمگذار و مادر در کشتارگاه های طیور این شهرستان نظارت کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس اداره دامپزشکی شهرستان گفت: کارشناسان و دامپزشکان کرجی در ۹ ماهه سال جاری بر کشتار بیش از ۶ میلیون قطعه مرغ گوشتی، تخمگذار و مادر در کشتارگاه های طیور این شهرستان نظارت کردند.

دکتر فردین حسین زاده با بیان اینکه در شهرستان کرج ۲ کشتارگاه صنعتی طیور فعال است، افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون طی نظارتهای بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی از طریق استقرار کارشناس دولتی در کشتارگاه ها و حضور مسوولان فنی و بهداشتی مربوطه در محل با کشتار ۶ میلیون قطعه مرغ زنده، موفق به تولید حدود پنج هزارتن گوشت مرغ برای مصرف خانوار و بیش از هشت هزار تن گوشت مرغ تخمگذار و مادر برای مصارف صنعتی شده ایم.
وی با اشاره به تولید روزانه حدود ۳۰ تن گوشت مرغ برای مصارف صنعتی و ۱۷ تن گوشت مرغ جهت مصرف خانوار در شهرستان کرج، تصریح کرد: برای جابجایی این محموله‌ها، گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای به مقصد کشتارگاه‌های داخل استان صادر شده و در کشتارگاه طیور پس از بازدید بهداشتی دامپزشک کشتارگاه از محموله ارسالی از مرغداری، اجازه کشتار داده می شود.
حسین زاده با توجه به احتمال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما تاکید کرد: تمام خودروهای حمل مرغ زنده از اداره دامپزشکی کد بهداشتی حمل دارند و پس از تخلیه محموله مرغ، قفس‌ها و خودرو برای بارگیری مجدد، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.
رییس دامپزشکی شهرستان کرج با اشاره به ارسال محموله های مرغ های زنده از ۱۹ استان کشور به مقصد کشتارگاه های طیور شهرستان کرج در طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ افزود: تدابیر امنیتی و قرنطینه ای در تمام مراحل پرورش و کشتار مرغ انجام می شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی و استقرار سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور در سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها گفت: با این اقدام نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فعالیت‌های واحدهای پرورش طیور نظیر جوجه‌ریزی، پرورش و انتقال به کشتارگاه برای ذبح بهداشتی آسان‌تر شده است .
حسین زاده در پایان به مرغداران توصیه کرد، به منظور موفقیت در امر تولید پایدار و جلوگیری از بروز بیماری های همه گیر در بین طیور و به تبع آن افزایش خطر شیوع بیماری های مشترک،اصول بهداشتی و قرنطینه ای را رعایت کنند.

منبع ایرنا برچسب ها: رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرج گفت: کارشناسان و دامپزشکان کرجی در ۹ ماهه سال جاری بر کشتار بیش از ۶ میلیون قطعه مرغ گوشتی، تخمگذار و مادر در کشتارگاه های طیور این شهرستان نظارت کردند.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرج گفت: کارشناسان و دامپزشکان کرج

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.