تصویر
دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه حل مسئله در کشور
21 خرداد 1401 - 12:59
0
در سفر یکروزه دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست ، روابط عمومی و هماهنگی امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی به استان البرز از اماکن دانشگاه آزاد اسلامی مرکز طالقان بازدید و طی نشستی با فرماندار این شهرستان، چگونگی راه اندازی این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال توسط :
پ
پ

در سفر یکروزه دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست ، روابط عمومی و هماهنگی امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی به استان البرز از اماکن دانشگاه آزاد اسلامی مرکز طالقان بازدید و طی نشستی با فرماندار این شهرستان، چگونگی راه اندازی این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست ، روابط عمومی و هماهنگی امور استانهای دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با مهندس علی مهدوی فرماندار بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب و دانشگاهی از مردم برای مردم است و در یک دوره ای با توجه به کاهش روند جمعیتی در کشور ، در برخی استانها با کاهش دانشجو مواجه شده سبب زیان دهی گردید و برخی رشته ها در برخی استانها غیرفعال شد و در این نابسامانی ها وضعیت دانشگاه به گونه ای شد که توان سرمایه گذاری در حوزه های عمرانی میسر نبوده و علیرغم وجود زمین، افراد خوش فکر ، طراح و نخبه ، نیاز به مساعدت و مشارکت سرمایه گذاران می باشد.
سروری مجد افزود: نگاه ما به دانشگاه صرفا فعالیت آموزشی نبوده و دانشگاه را سازمان حل مسئله می دانیم یعنی می بایست دانشگاه به حل مسائل استان بپردازد ، حال استانها متفاوتند و براساس نیاز هر استان ، ماموریت تعریف شده است به نحوی که طرح مسئله و ارائه پروژه هاو.
.
.
با استانداری و ارگانهای مختلف استان صورت گیرد و دانشگاه با استفاده از ابزارهای موجود از قبیل اساتید مجرب، تخصیص موضوع پایان نامه ها به مشکلات استان و.
.
درصدد حل مسائل برآید و خوشبختانه همراهی ائمه جمعه و مسئولین استانها قابل است و با توجه به روی گشاده آنها دانشگاه کاملا در اختیار حل مسئله قرار گرفته و با همین اقتضائاتی که دانشگاه دارد با مشارکت سایر مجموعه ها ، جهت حل مسئله استانی تلاش می شود.
وی با اشاره به طرح های پیشنهادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: می توان با احیاء مرکز دانشگاهی طالقان علاوه بر جذب دانشجو ، در زمینه های مختلف اعم از ایجاد پارک سلامت ، توریست سلامت و مسائل مرتبط به سلامت مثل روانشناسی و.
.
فعالیت نمود و به نفع مردم این منطقه تلاش کرد و این مهم ، قطعا با یک فعالیت مشارکتی می توان ثمربخش بوده و با وجود دکتر حسین کلانتری در استان البرز ، زمینه های لازم جهت کارهای مشارکتی کاملا فراهم است.
وی در پایان سخنان خود گفت: فعالیت های زیادی در زمینه های مختلف در این منطقه قابلیت اجرایی دارد و با تشکیل کارگروهی متشکل از فرمانداری طالقان و دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز می توان اولویت بندی مشخص شده و از امکانات موجود دانشگاه حداکثر استفاده را نمود.
دکتر حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد نیز در این نشست با اشاره به وضعیت موجود مرکز دانشگاهی طالقان بیان داشت: هدف از این نشست احیاء مجدد دانشگاه در منطقه طالقان بوده و از این مجموعه که در گذشته ساخته شده و بعنوان سرمایه خوبی برای منطقه است باید استفاده بهینه نمود و در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز جهت راه اندازی مجدد نیاز به کمک مسئولین شهرستان و خیرین منطقه دارد که با مساعدت خود مرکزی قوی تر از گذشته را فعال و پویا نمایند.
دبیر هیات امناء دانشگاه ازاد اسلامی استان البرز افزود: در شورای گسترش دانشگاه ، رشته هایی که در گذشته در مرکز طالقان فعال بوده را تصویب تا دوباره احیاء شود و علاوه بر آن با توجه به آب و هوای مناسب ، پتانسیل طبیعی و اکوسیستم توریستی، ایجاد پارک سلامت با مشارکت سرمایه گذاران نیز می تواند در جهت رونق گردشگری کمک شایانی نماید .
لازم به توضیح است پس از این نشست از اماکن مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مرکز طالقان بازدید به عمل آمد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.