تصویر
دانشگاه تهران به دنبال گسترش همکاری‌های بین المللی است
17 دی 1402 - 14:57
1
رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای گسترش فعالیت‌های بین المللی و همکاری با کشورهای جهان اسلام خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس دانشکدگان و منابع طبیعی دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای گسترش فعالیت‌های بین المللی و همکاری با کشورهای جهان اسلام خبر داد.

دکتر سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی عصر روز شنبه در نشستی که با حضور رئیس دانشگاه کشاوزی ازبکستان و هیات همراه و مسئول روابط بین الملل دانشکدگان و اعضای هیات علمی در سالن شورا در برگزار شد ، افزود: دانشگاه کشاورزی تاشکند از کشور ازبکستان بزرگترین دانشگاه کشاورزی در منطقه آسیای میانه(سی.
آی.
اس) است و از نظر رتبه‌بندی جهانی هم در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی اظهار کرد: دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در کشور و پیشرو در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به دنبال گسترش فعالیت در کشورهای جهان اسلام و کشورهای همسایه است.
موسوی بیان کرد: در همین راستا قرار شد توافق‌هایی در زمینه‌های تحقیقات مشترک، دوره‌های آموزشی مشترک، تربیت دانشجو ، تبادل استاد و ارائه مدرک مشترک داشته باشیم که این توافق ها را از سال آینده اجرایی می‌کنیم.
دکتر اسلاموف صاحب جان یاخچی بیکویچ رئیس دانشگاه دولتی تاشکند کشور ازبکستان نیز در این نشست با اشاره به قدمت پنج هزار ساله تمدن ایران گفت: ما خیلی علاقمند هستیم در زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی مسیر پیشرفت و همکاری را با این کشور باز کنیم و همکاری‌ها را در زمینه‌های کشاورزی و مسائل مرتبط گسترش دهیم.
وی افزود : مدتی قبل رئیس جمهور ازبکستان به ایران سفر کرد و در جریان این سفر تفاهم نامه ‌هایی پیرو موضوعات مشابه و همکاری با این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و ما به همکاری با ایران خیلی خوشبین هستیم.
دکتر اسلاموف در ادامه افزود: الان هم به این همکاری جامه عمل پوشاندیم و با حضور در این دانشکدگان به برای امضای توافق نامه در ایران هستیم.
در پایان هیات دانشگاه تاشکند ازبکستان از قسمت‌های مختلف دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بازدید کردند.

منبع ایرنا برچسب ها: رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای گسترش فعالیت‌های بین المللی و همکاری با کشورهای جهان اسلام خبر داد.
رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای گسترش فعالیت‌ه

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.