رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی از مسئولان دانشگاه خوارزمی خواست به تعهد خود در قبال واگذاری زمین مرکز تعمیر و نگهداری مترو (موسوم به دپو) این کلانشهر عمل کنند.

استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی حاجی‌قاسمی صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی اظهار داشت: به رغم تصویب واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه خوارزمی کرج به قطار شهری این کلانشهر در سفر رئیس جمهور شهید به استان البرز و مکاتبه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، متاسفانه هنوز تکلیف این اراضی مشخص نشده است.

پروژه متروی کرج تا تقاطع شهید سلطانی به پایان رسید

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: پروژه قطار شهری از پروژه‌های اولویت‌دار کشور است و اعتبارات دولتی زیادی نیز طی سنوات گذشته برای آن هزینه شده و انتظار می‌رود دانشگاه خوارزمی با توجه به اهمیت زیست محیطی و ترافیکی قطار شهری نسبت به واگذاری این اراضی به شهرداری کرج اقدام کند.

حاجی‌قاسمی اذعان کرد: این اراضی برای راه‌اندازی مرکز تعمیر و نگهداری قطارهای شهری کرج مورد استفاده قرار می‌گیرد و گلوگاه مهمی در بهره‌برداری تجاری از این پروژه است.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه پروژه قطار شهری کرج با اهتمام شورای ششم با سرعت در حال توسعه و تکمیل است، افزود: یکی از مشکلات عمده این بخش فقدان مرکز تعمیر و نگهداری قطارها است که باید هر چه سریع تر برای آن چاره جویی شود

حاجی‌قاسمی با بیان اینکه اکنون ۲ رام قطار در خط ۲ قطار شهری کرج وجود دارد، گفت: با راه‌اندازی قطعه دوم خط ۲ قطار شهری تا اوایل سال آینده حداقل به ۲ رام دیگر قطار نیاز داریم.

وی یادآور شد: پروژه قطار شهری با اهتمام شورای ششم با رویکرد جدیدی ادامه یافت و اتصال ایستگاه شهید سلطانی تا ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا خرداد ۱۴۰۴ در حال پیگیری است.

انتهای پیام/.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر