تصویر
دانش آموزان البرز به شرکت در آزمون های مشاوره ای توجه کنند
06 اسفند 1401 - 12:51
1
رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان دوره اول متوسطه مدارس استان به موضوع مهم شرکت در آزمون های مشاوره ای توجه کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان دوره اول متوسطه مدارس استان به موضوع مهم شرکت در آزمون های مشاوره ای توجه کنند.

« فرهاد منظوری » افزود: دانش آموزان دوره اول متوسطه در این آزمون در سه عنوان سلامت روان، رغبت و استعداد تحصیلی به صورت سوال های چند گزینه ای شرکت می کنند.
وی بیان کرد: در این آزمون مشاوران مدارس متوسطه، دانش آموزان را مورد سنجش قرار می دهند تا با استفاده از نتایج حاصل از آن بتوانند مسیر درستی برای هدایت دانش آموزان ترسیم کنند.

منظوری یادآورشد: تصمیم درست برای انتخاب رشته تحصیلی یکی از دغدغه های دانش آموزان و خانواده آنها است که در برخی موارد هزینه سنگین مادی و معنوی را بویژه در کنکور بدنبال دارد.
وی تصریح کرد: انتخاب رشته ای که متناسب با توانایی، علاقه و امکانات فرد و جامعه صورت گیرد تا حدود زیادی می تواند رضایت شغلی و سلامت روان فرد را در آینده تضمین کند.
وی ادامه داد: به کار گیری ابزار و آزمون های مختلف جهت شناسایی استعدادها و رغبت دانش آموزان در مسیر هدایت تحصیلی صحیح اجتناب ناپذیر است که این با انجام آزمون های نوین مشاوره ای توسط مشاوران مدارس امکان پذیر شده است.
رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز،اضافه کرد: دانش آموزان دوره اول متوسطه به ویژه پایه نهم مدارس این استان باید به آزمون های مشاوره ای انتخاب رشته مجازی توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه نباید نسبت به انتخاب رشته تحصیلی بی تفاوت باشند،عنوان کرد: انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم باید با حوصله، دقت و صبر انجام شود.
منظوری به تغییرات واصلاحات آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی (آزمون رغبت و ‌توانایی) در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پرداخت و اظهار کرد: آزمون رغبت در مجموع دارای ۱۴۵ سوال و در دو مرحله اجرا می شود؛ ابتدا آزمون رغبت پایه شامل ۱۲۰ سوال ، و آزمون رغبت مکمل مشتمل بر ۲۵ سوال است.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز، یادآورشد: آزمون توانایی، شامل ۱۱۸ سوال بوده و در دو مرحله اجرا می‌شود؛ ابتدا آزمون توانایی پایه ۹۳ سوال، و سپس آزمون توانایی مکمل که دارای ۲۵ سوال است و بستر اجرای آزمون در سامانه my.
medu.
ir می باشد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.