تصویر
دانش آموزان البرز در ۲۰۰ هیات عزاداری می کنند
11 مرداد 1401 - 10:43
1
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: امسال دانش آموزان این استان در ۲۰۰ هیات مذهبی در سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش به صورت حضوری و مجازی عزاداری می کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون پرورشی و اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: امسال دانش آموزان این استان در ۲۰۰ هیات مذهبی در سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش به صورت حضوری و مجازی عزاداری می کنند.

« سردار فتح الهی » افزود: هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی با برگزاری مراسم ویژه ماه محرم و یا با تولید محتوا و از طریق کانال‌هایی که دارند به صورت زنده (لایو) در فضای مجازی از مکان‌های مختلف عزاداری‌ها را منتشر و بازپخش و از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند.
وی با اشاره به اینکه تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌ها ی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان عزادار در قالب دسته‌ های سینه زنی و با نوحه خوانی، به یاد مظلومیت خاندان عصمت و طهارت (ع) به سوگواری می پردازند.
وی بیان داشت: حضور پرشور و همراه با معنویت دانش آموزان و جوانان در این مراسم عظیم ثابت می کند که عشق به امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و درس واقعه عاشورا به خوبی نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است.
فتح الهی تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت در راه احیای امر به معروف بود و امروز نیز توجه دادن بانوان به رعایت حجاب اسلامی مهمترین معروف جامعه محسوب می گردد.
وی یادآورشد: جامعه امروز ایران اسلامی و به ویژه جوانان آینده ساز به الگوهای عینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام نیاز دارند و چه الگویی مناسب‌تر از شهدای دشت کربلا و حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) می‌توان پیدا کرد.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با ابعاد مختلف قیام عاشورا می‌تواند توطئه دشمنان نظام را خنثی کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه روز ششم محرم ، متعلق به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) است، ادامه داد: بر همین اساس جوانان و نوجوانان ایران اسلامی به یاد نوجوان شهید کربلا با تجمع در حسینیه ها، مساجد و امامزادگان به عزاداری می پردازند.
وی عنوان کرد: دهمین سوگواره سراسری احلی من العسل در استان البرز نیز سیزدهم مردادماه ساعت ۱۰ صبح با حضور دانش آموزان در سالن همایش امام علی (ع) و با اجرای تئاتر مادرانه دانش آموز شهید" رضا پناهی " برگزار می شود.
فتح الهی تاکید کرد: ویژه برنامه های دهه اول ماه محرم با رویکرد تبیینی – امیدآفرینی در فضای حضوری و بستر شاد مدارس، دارالقرآن ها و کانون های فرهنگی تربیتی و ادارت آموزش و پرورش استان البرز سازماندهی شده است.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.