رئیس اداره هنری آموزش و پرورش البرزگفت: دانش آموزان استان را با مشارکت و همراهی مدیران مدارس به سمت شرکت فعال در جشنواره فردا با محوریت کتابخوانی سوق دهیم.

مریم شعبانی " در جلسه تخصصی ششمین جشنواره دانایی و توانایی استان با اشاره به اینکه خانواده، مدرسه و برنامه ریزی همه جانبه می تواند نقش موثری در افزایش سرانه کتابخوانی در بین دانش آموزان داشته باشد، افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به توجه هرچه بیشتر در حوزه آموزش و پرورش با خرید کتاب دارد.
وی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از زمینه های رشد و تعالی معنوی، علمی و اخلاقی محسوب می شود که باید ترویج این فرهنگ با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی ‌شده در اولویت کاری قرار گیرد.
وی یادآورشد: برای تقویت کتاب و کتابخوانی در قالب ششمین جشنواره فردا لازم است همه پای کار باشیم تا دراین موضوع مهم استان البرز در جایگاه بالاتری قرار گیرد که این اتفاق زمانی محقق می شود که فرهنگ مطالعه کتاب با فرآیند جشنواره فردا در مدارس استان گسترش یابد.
شعبانی از خرید کتاب به عنوان اولین گام برای مشارکت دانش آموزان با همکاری مدیران مدارس البرز یاد کرد و افزود: جشنواره فردا در بخش کتابخوانی برای دانش آموزان ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم همراه با آزمون است تا دانش آموزان برتر برای رقابت در مراحل بعدی انتخاب شوند.
وی ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیته پس از بررسی،کتب منتخب هر مقطع تحصیلی را برای معرفی به مدارس استان البرز انتخاب می کنند.
وی عنوان کرد: در این جشنواره دانش آموزان در پنج گروه پایه های اول و دوم ، سوم و چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی و متوسطه اول(هفتم،هشتم و نهم) و متوسطه دوم(دهم،یازدهم و دوازدهم) تقسیم شده اند.
رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرزاضافه کرد: سطح مسابقات در گروه های ابتدایی تا مرحله استانی و متوسطه اول و متوسطه دوم تا مرحله کشوری برگزار خواهد شد.
شعبانی گفت: آزمون این دوره از مسابقات برای پایه های سوم تا دوازدهم به صورت تستی و به احتمال زیاد برای پایه های اول و دوم به صورت نقاشی و ارسال کلیپ برگزار خواهد شد.
که پس از نظر نهایی کمیته، اعلام خواهد شد.
وی تاکید کرد: از پانزدهم فروردین فرایند ثبتنام دانش آموزان عزیز آغاز می شود که نحوه ثبت نام در اطلاعیه های بعدی توسط دبیرخانه استانی اعلام خواهد شد.
دراین جلسه سایراعضاء به بیان دیدگاه های خود در خصوص جشنواره دانایی و توانایی با محوریت کتاب و کتابخوانی پرداختند.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر