رییس پارک علم و فناوری البرز در بازدید دکتر محمدی مدیر کل امور مالیاتی استان البرز و هیات همراه از پارک علم و فناوری البرز گفت: دانش بنیان شدن شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری البرز ۴۶ درصد است که به عبارتی سه برابر میانگین کشوری که در حدود ۱۵ درصد است.

مهندس مهدی عباسی در نشستی که با حضور دکتر محمدی مدیر کل امور مالیاتی استان البرز و هیات همراه از پارک علم و فناوری البرز و نیز اعضای هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز برگزار شد، دستاوردها و برنامه های این پارک را تشریح و بر حمایت از شرکت ها و واحد های فناور و دانش بنیان استان البرز تاکید کرد.
مهندس عباسی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه راهیان پیشرفت گفت: طراحی و اجرای تورهای دانشجویی فناوری "راهیان پیشرفت" در این راستا مورد توجه ویژه پارک علم و فناوری البرز است که با استقبال خوب دانش آموزان و دانشجویان و مجموعه مدیریتی استان برگزار می شود.
وی با اشاره به گزیده ای از عملکرد پارک علم و فناوری البرز ضمن تاکید بر تعامل و خوب سازنده این پارک با بخش خصوصی خاطرنشان کرد: جذب و پذیرش بیش از ۱۱۰ شرکت فناور و دانش بنیان موجب ایجاد بیش از دو هزار شغل مستقیم در مجتمع و پارک علم و فناوری البرز شده است و تلاش می کنیم با توسعه همکاری ها در بخش تحقیق و توسعه و همکاری با صنایع و بنگاه ها همکاری خوبی را رقم بزنیم.
مهندس عباسی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در بخش های مختلف مجتمع تحقیقاتی و پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: استان البرز رتبه چهارم را در زمینه شرکت های دانش بنیان دارد و نیز همه توان خود را برای توسعه شرکت‌های خلاق استان داشته ایم و توانسته ایم رتبه استان را در زمینه صنایع خلاق از ۸ به ۶ ارتقاء دهیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز تخصصی و سه پژوهشکده و مجموعه ها و شرکت های توانمندی در این پارک و مجتمع فعال هستند اظهار داشت: حداقل انتظار ما این است که بودجه این پارک به اندازه بودجه پارک هایی که در ابتدای تاسیس و راه اندازی هستند برسد چرا که مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز با توجه به تلاش های صورت گرفته حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
عباسی با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی کشور (وینوا) در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی وهمجوار پارک علم و فناوری البرز جهاد دانشگاهی، گفت: این مرکز با سرمایه گذاری و همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان البرز ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش پارک علم و فناوری البرز در چهار طبقه بنا شده است.
رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مراکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار " CDMC" نامیده می شوند، مدلی موفق در سطح بین المللی برای ارتباط بین صنعت و دانش هستند که هدف اصلی آن ها عبارت از کاهش هزینه های تحقیق و توسعه در صنایع، افزایش نوآوری در محصولات و فرایندهای صنایع و تجاری‏ سازی فناوری‏ های جدید است.
گفتنی است در نشستی که با حضور اعضای صندوق پژوهش و فناوری استان البرز در صندوق پژوهش و فناوری البرز برگزار شد، نحوه سیاست گذاری در راستای حفظ نخبگان و فناوران در کشور مورد تاکید قرار گرفت.

تصویر