پ
پ
درآمد شهرداری باید در مسیر خدمت‌رسانی هزینه شود

عضو شورای اسلامی با بیان اینکه ید شورای شهر امانی است، گفت: درآمد شهرداری برای فرد یا دستگاه خاصی نیست و باید در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی صبح امروز _شنبه پنجم آبان_ در نطق پیش از دستور صدو هشتادوپنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر، با اشاره به اینکه درآمد شهرداری برای فرد یا دستگاه خاصی نیست و باید در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان هزینه شود، اظهار کرد: این تذکر یک مسئله فقهی و حقوقی است که هم متوجه شورای شهر و هم شهرداری است.

وی افزود: بنده مکلف به تذکر موضوع هستم و از باب صلاح و فلاح، در راستای اصلاح امور و جلوگیری از اقدامات خلاف شرع و قانون عرض می‌کنم که ید شما در شهرداری ید امانی است، یعنی شما مالک پول مردم نمی‌شوید، چراکه اسباب مالکیت را ندارید؛ اسباب مالکیت در قانون پیش‌بینی شده است و شما اختیار خود را از شورا می‌گیرید.

با بیان اینکه نقش شورا وکالتی است، عنوان کرد: اعضای شورا هر تصرفی که در اموال شهرداری می‌کنند باید با نقش وکالت و امانی اتفاق بیفتد، قانون می‌گوید درآمدهای شهرداری از شهر و مخارجش در شهر مصرف می‌شود.

سعیدی اضافه کرد: نگهداری مبالغ در حساب درست نیست، پول باید صرف پروژه‌ها و مطالبات پیمانکاران پرداخت شود، مصالح مورد نیاز پروژه‌ها را خریداری و به طرح‌ها پول تزریق کنید یا در بانک بگذارید تا ارزش‌افزوده‌ای پیدا کند و بتوانیم وام بگیریم.

وی گفت: بر فرض ایجاد ارزش‌افزوده در مواردی که امکان هزینه کردن نیست، سپرده اشکالی ندارد، اما سود حاصل تابع اصل پول است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: بر فرض اینکه بتوانید وام بگیرید، این وام باید صرف هزینه‌ها و پروژه‌های شهری شود، چراکه اصل پول برای مردم است و باید هزینه عام مردم شود، نه اینکه آن را به کارکنان خود بدهیم.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر