تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

دریافت مجوز خانه مسافرها در البرز تسهیل می‌شود
05 آبان 1401 - 13:02
4
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه نهایت همکاری را برای تسهیل دريافت مجوز خانه‌مسافرها داریم، گفت: 1200 ویلای بدون مجوز فعالیت گردشگری در استان فعالیت می‌کنند که می‌توانند زیرساخت گردشگری استان را فراهم کنند و تراز مهمانپذیری استان را بالا ببرند.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون گردشگری اداره کل میراث‌،گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه نهایت همکاری را برای تسهیل دریافت مجوز خانه‌مسافرها داریم، گفت: ۱۲۰۰ ویلای بدون مجوز فعالیت گردشگری در استان فعالیت می‌کنند که می‌توانند زیرساخت گردشگری استان را فراهم کنند و تراز مهمانپذیری استان را بالا ببرند.

شهرام‌ علی‌محمدی در نشست هم‌اندیشی با بهره‌برداران و سامانه‌های رزرواسیون خانه‌مسافر در البرز افزود: اکنون تراز مهمانپذیری استان شاید ۱۵،۱۶ باشد ولی باید به ۵ استان برتر کشور تبدیل شود.
نهایت تسهیل در صدور مجوز را خواهیم داشت و حاشیه امنی برای فعالان ایجاد می‌کنیم.
تاسیسات هرچند از لحاظ امکانات خوب و عالی باشند و در حد هتل‌ها امکانات ارائه دهند اما باید مجوز داشته باشند.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: باید در البرز به عنوان ایران کوچک از ظرفیت‌های گردشگری نهایت استفاده را کرده که از استان معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.
این موضوع بجز با همیاری بخش خصوصی به ویژه در مناطق ییلاقی حاصل نمی‌شود.
علی محمدی اظهار کرد: البرز سی و یکمین استان کشور از لحاظ تقسیمات جغرافیایی است و دارای پتانسیل‌های طبیعی، تاریخی و مناسبی است.
آنچه باعث افت و ضعف گردشگری در البرز است نبود زیر ساخت‌های اقامتی دارای مجوز است.
در این زمینه ظرفیت‌های خوبی در البرز وجود دارد که به خوبی استفاده نشده است.
به گفته این مسئول واحد‌های اقامتی که بدون مجوز و خارج از چارچوب فعالیت می‌کنند، تهدیدی هستند که باید به فرصت تبدیل شوند.
علی محمدی افزود: استان‌های همجوار چند هزار خانه‌مسافر ثبت شده دارند و البرز با این ظرفیت‌ چنین شرایطی ندارد درحالی که خانه مسافرها و ویلاهای مناطقی چون کردان ظرفیت خوبی به عنوان خانه‌مسافر دارند.

او با اشاره به اینکه امنیت برای حوزه گردشگری بسیار مهم است، ادامه داد: مسافر نباید چنین دغدغه‌ای داشته باشد.
با توجه به اینکه البرز استان تعطیلات پایتخت است دوست داریم ۴۸ ساعت آخر هفته اقامت خوبی برای مسافران فراهم کنیم و در این زمینه باید زیر ساخت‌های حوزه خانه‌مسافر را افزایش دهیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و به تنهایی نمی‌تواند به سر منزل مقصود برسد بنابراین باید تمام بخش‌ها در کنار هم باشند و تعامل خوبی در این زمینه وجود داشته باشد.
او با بیان اینکه البرز تنها استان چهار فصل کشور است، اظهار کرد: البرز پیست دیزین به عنوان منطقه ای برفی با ۴۵ دقیقه فاصله از شهر، جاده کرج_کندوان به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا و رودخانه بی نظیر را دارد.
مناطق ییلاقی مانند کردان و.
.
.
می تواند از لحاظ تفریحی مورد استقبال باشد.
استان ما در محور مواصلاتی جاده ابریشم است و وجود کاروانسرا‌ها در این استان مثل شاه‌عباسی یا ینگی امام ساوجبلاغ حاکی از این است که این استان سبقه فعالیت بالایی در حوزه گردشگری دارد.
باغ‌های پسته و زعفران مرغوب در از لحاظ گردشگری کشاورزی و تپه ازبکی با قدمت بسیار بالا از جمله جاذبه‌های گردشگری است.
او ادامه داد: مهمترین شهرستان ما از لحاظ گردشگری ساوجبلاغ است و ظرفیت‌های شهرستان هایی چون طالقان نیز بسیار عظیم است و از لحاظ بومگردی می‌تواند بسیار مورد استقبال باشد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.