تصویر
در برنامه هفتم توسعه، بافت های فرسوده از مزایا و حمایت های مناطق محروم برخوردار می شوند
10 دی 1402 - 11:40
1
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بیش از ۳ هزار هکتار بافت های فرسوده استان از مزایا و حمایت های مناطق محروم در برنامه هفتم توسعه برخوردار می‌شوند.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بیش از ۳ هزار هکتار بافت های فرسوده استان از مزایا و حمایت های مناطق محروم در برنامه هفتم توسعه برخوردار می‌شوند.

محمد آئینی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری البرز ک در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه بصیرت، افزود: با توجه به رویکرد وزیر محترم راه و شهرسازی، شهرداری ها شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی هستند بنابراین تعامل سازنده می تواند عامل مهمی در پیشبرد اهداف بویژه در بازآفرینی شهری باشد.
وی ادامه داد: در مجموعه وزارت راه و شهرسازی نوسازی مسکن در بافت فرسوده مهم و بلکه مهمتر از نهضت ملی مسکن است و جای خرسندی دارد که این نگاه در استان البرز نیز حاکم است.
آئینی گفت: نکته کلیدی و مهم، ایجاد تدابیر لازم جهت همسو و همگام سازی اهداف نهضت ملی مسکن با نوسازی بافت های فرسوده است.
وی افزود: وظیفه اصلی ستادهای بازآفرینی شهری استانداردسازی مسکن به متوسط پایداری مسکن در همان شهر است و در مراحل بعدی کاهش فقر و محرومیت و بهبود شرایط زندگی و گسترش قابلیت ها و دارایی های ساکنان محلات هدف محسوب می‌شود.
معاون وزیر گفت: اگر حادثه ای طبیعی همانند زلزله رخ دهد، خسارات بسیار زیادی به پلاک های ناپایدار و بافت‌های فرسوده وارد می کند.

وی افزود: بر این باور هستیم که اگر برخی هزینه ها از اکنون توسط شهرداری ها و دستگاه های مسئول صورت گیرد، خسارات جانی و مالی در بحران ها و مخاطرات طبیعی به مراتب کاهش می یابد.
آئینی با تاکید بر ضرورت آموزش مداوم، گفت: از شهرداران انتظار می رود قوانین و مقررات نوسازی بافت های فرسوده و سند ملی بازآفرینی را مورد مطالعه دقیق قرار دهند.
وی افزود: کار ویژه ای در البرز برای اولین بار در کشور صورت گرفته و در محله های هدف بیش از ۲ هزار بسته و دیدار چهره به چهره برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص نوسازی بافت های فرسوده صورت گرفته که این ابتکار قابل است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید ساکنان بافت های ناکارآمد و فرسوده را به مرحله تصمیم گیری برسانیم.
وی با بیان اینکه تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال، امکاناتی را فراهم کرده که باید مورد مطالعه و اجرا قرار گیرد، افزود: بر این اساس اسناد عادی در سکونتگاه های غیررسمی به سند مالکیت تبدیل می شود و می توانند از مزایای بسیاری همچون نوسازی و تسهیلات برخوردار شوند.
آئینی گفت: لایحه ساماندهی اراضی تصرفی از سوی وزارت راه و شهرسازی به دولت تقدیم شده و با رویکرد مردم محور درصدد تعیین تکلیف این اراضی هستیم.
وی افزود: برای طرح کلید به کلید با ارائه تخفیف های ویژه با کاهش تراکم در بافت ها و ساماندهی مناطق هدف همراه است.
این مسئول گفت: در برنامه هفتم توسعه حتی اراضی فاقد بنا در بافت های فرسوده مشمول معافیت های تعیین شده، می شوند.
وی افزود: بیش از ۳ هزار هکتار بافت های فرسوده استان از مزایای مناطق محروم در برنامه هفتم توسعه برخوردار می‌شوند.
آئینی گفت: تمامی طرح های حمایتی، تخفیف ها، تسهیلات و.
.
.
در نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده نیز لحاظ می شود.
وی در پایان افزود: ۲ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی استان البرز اختصاص می یابد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.