تصویر
در صدد برگزاری هفته فرهنگی البرز در تاجیکستان و اروپا هستیم
01 خرداد 1401 - 10:41
5
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: درصدد هستیم بازارچه هفته فرهنگی صنایع دستی البرز را در تاجیکستان و چند کشور اروپایی برگزار کنیم.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل میراث ، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: درصدد هستیم بازارچه هفته فرهنگی صنایع دستی البرز را در تاجیکستان و چند کشور اروپایی برگزار کنیم.

اظهار کرد: البرز چون متشکل از اقوام مختلف ایرانی است می‌تواند مرکز ثقل صنایع دستی باشد و صنایع دستی اقوام مختلف را در خود دارد.
صنایع دستی و گردشگری برخلاف صنایع سنگین بیشتر کاربر است تا سرمایه بر؛ یعنی بیشتر از اینکه نیاز به سرمایه داشته باشد به نیروی کار نیاز دارد.
وی ادامه داد: بنابراین اداره کل میراث فرهنگی در افق اشتغال استان بسیار موثر است و می‌تواند شغل زیادی ایجاد کند.
سال گذشته نیز ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال در بخش صنایع دستی و گردشگری استان محقق شد.
به گفته وی امسال حدود ۸۵۰ نفر تحقق اشتغال در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری مد نظر است که قطعا و حتی تعداد بیشتر را محقق می‌کنیم.
محمدی مهمترین لازمه این موضوع را آموزش دانست و گفت: به این صورت مجوزهای لازم برای فعالیت افراد فعال صادر می‌شود؛ سپس بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات در بخش های مختلف چون صنایع دستی و گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به فعالیت یک بازارچه دائمی صنایع دستی در مشکین دشت تصریح کرد: ۴۰ غرفه و کارگاه در این بازارچه فعال است اما به دلیل اینکه تملک زمین با مدیریت شهری است با مشکلاتی در زمینه ادامه فعالیت مواجه هستند و در حال مذاکره با مدیریت شهری مشکین دشت برای تمدید اقامت هستیم.
وی با اشاره به تأکید استاندار بر راه‌اندازی بازارچه های موقت صنایع دستی، گفت: در ایام نوروز ۲۵ بازارچه در استان راه اندازی شد و در ایام ماه مبارک رمضان نیز بازارچه های صنایع دستی برقرار بود.
از طرفی ماه آینده با شروع جشنواره سفر و همچنین ۲۰ خرداد با شروع هفته صنایع دستی به مدت ۱۰ روز بازارچه برگزار می‌شود.
همچنین به مناسبت جشنواره اقوام ایرانی بازاراچه یکساله ای با حجم بالا خواهیم داشت.
محمدی همچنین توجه به بازارهای خارج از کشور را با اهمیت برشمرد و افزود: درصدد هستیم بازارچه هفته فرهنگی صنایع دستی البرز را در تاجیکستان و چند کشور اروپایی برگزار کنیم.
بنابراین اگر بتوانیم بازارهای فروش را بیشتر کنیم قطعا شغل افزایش می‌یابد.

منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.