مهدی فتحی کارگردان نمایش «پری» راهیافته به جشنواره آیینی و سنتی به میزبانی گلستان(گرگان) از ضرورت احیا و ترویج نمایش آیینی و سنتی سخن گفت و افزود: در تمام نمایش های آیینی آخرش به اعتقادات راسخ مردم، توسل جستن، توبه کردن و برگشتن به سمت خدا نقاط کلیدی است.
مهدی فتحی یکی از کارگردانان راهیافته به بیست و یکمین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی است که با اشاره به اعتقادات راسخ مردم بیان کرد: در تمام نمایش های آیینی آخرش به اعتقادات راسخ مردم، توسل جستن، توبه کردن و برگشتن به سمت خدا نقاط کلیدی است و به یقین در اقوام ایرانی توسل جستن ریشه های تاریخی دارد.
کارگردان نمایش پری ضمن اشاره به تاثیر گذاری زمان های اجرای نمایش در جذب مخاطب خاطرنشان کرد: ایاب و ذهاب هنرمندان، بازیگران و وسایل دکور تئاتر نباید ذهن کارگردان را آشفته کند و چنانچه تمهیداتی برگزارکنندگان جشنواره ها و یا مسئولان شهرستانی و استانی داشته باشند بسیار در کیفیت ارائه آثار تاثیرگذار خواهد بود.
این هنرمند با انتقاد از عدم رقابتی بودن جشنواره تاکید کرد: رقابتی بودن و داوری آثار نمایشی در ایجاد انگیزه هنرمندان تاثیرات مثبتی می گذارد و باید در دوره های بعد به این مهم توجه ویژه ای شود.
وی همچنین با اشاره به داستان«پری» گفت: یک گروه مطرب برنامه ایی را در حضور صدراعظم وامیرنظام دربارناصری اجرا می کنند که دراین گروه شخصی بنام پیروز زن پوشی می کند وامیرنظام به خیال اینکه او از نسوان ونامش پری است او را به دربار برای جشن حرمسرا دعوت می کند که علیا حضرت پس از دیدن پری عاشق او می شود واو را برای حرمسرای شاهی در نظر می گیرد، از طرفی کریم همه کاره دربار می فهمد که پری یا همان پیروز مردیست که به اجبار روزگار خود را شبیه به زن کرده که با کمک مطربا نمایشی آماده تا پیروز را نجات دهند و به مهدعلیا بفهمانند که این شخص پیروز است نه پری.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید