تصویر
دستور آماده‌باش مدیریت بحران البرز در پی هشدار نارنجی
29 آبان 1402 - 10:27
3
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به هشدار هواشناسی نارنجی بر آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی تاکید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به هشدار هواشناسی نارنجی بر آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی تاکید کرد.

مهدی مهرور گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح نارنجی ضرورت هماهنگی کامل در جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در راستای فراهم نمودن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم ( پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه ) و بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن اقدامات بایسته توسط فرمانداران و اعضای ستاد بحران در شهرستان ها الزامی است.
وی افزود: حضور فرمانداران در شهرستان و حفظ آمادگی اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ ، رانش کوه ، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی ضروری است.
وی بر ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی ، دستگاههای امدادی ، ایمنی ، خدماتی و نیروهای مردمی تاکید کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین بر انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر شهری و روستایی بالاخص کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها تاکید کرد.

مهرور بر عدم تردد از محلهای پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای حفظ محصولات ،کنترل دما و رطوبت و تهویه درگلخانه ها، مرغداریها و دامداریها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها انجام شود.
وی بر خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و بهمراه داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی ، البسه ، پتو ، کمک های اولیه ، برف پاک کن ، به همراه داشتن وسایل ارتباطی و .
.
.
پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) تاکید کرد.
۷- حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی.
وی بر حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری وروستایی ، برق ،گاز ، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه ای ) برای شرایط احتمالی تاکید کرد.
مهرور گفت: حضور شهرداران در محل کار و بخشداران در بخش محل خدمت حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداریها الزامی است.

اتخاذ تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستانها جهت کشاورزان، دامداران و تولید کنندگان مرتبط برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی و .
.
.
.
الزامی است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.