تصویر
دستور ویژه برای تعیین تکلیف املاک مجهول المالک در طالقان
19 فروردین 1402 - 10:52
1
معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستور ویژه برای تعیین تکلیف املاک مجهول المالک ثبتی و تکمیل حدنگاری در شهرستان طالقان استان البرز را صادر کرد .
ارسال توسط :
پ
پ

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستور ویژه برای تعیین تکلیف املاک مجهول المالک ثبتی و تکمیل حدنگاری در استان البرز را صادر کرد .

،حسن بابایی در نشست شورای اداری شهرستان طالقان با اشاره به فقدان سند ثبتی بخشی از اراضی ۸۳ روستا و مناطق دیگر این شهرستان گفت: با تهیه نقشه و به روز رسانی نقشه‌های موجود با بهره گیری از خدمات شرکت‌های برون سپار طرف قرارداد سازمان ثبت اسناد ، ظرف یکسال آینده پیشرفت محسوسی در زمینه حدنگاری املاک روستایی، شهری و این منطقه حاصل خواهد شد.
وی تاکید کرد: تشکیل کارگروه تخصصی با بهره گیری از کارشناسان مجرب، تهیه نقشه از عرصه‌های ملی باقیمانده و تعیین تکلیف و تثبیت مالکیت اشخاص در اراضی و املاک وقفی شهرستان طالقان با مشارکت متولیان وقف طی تشریفات و رفع موانع قانونی و زمان بندی مشخص از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد .
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین دربازدید از شهرستان در پاسخ به مشکلات مطروحه مردم در خصوص مشکلات اراضی این شهرستان قول مساعدت برای پیگیری این مشکلات داد .
وی نیز دستور تهیه نقشه برای تمام پهنه های اوقافی از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تسریع در صدور اسناد این اراضی با نقشه دار شدن آنها را صادر کرد.
بابایی در ادامه گفت: کارگروهی تخصصی در راستای بررسی وضعیت اسناد و اراضی شهرستان نظرآباد تشکیل خواهد شد تا در حد توان این شهرستان ولایتمدار بتواند از برکات حضور رییس قوه قضاییه کشور به استان البرز بهره مند شود.
وی در ادامه در تشریح وضعیت اراضی قولنامه ای کشور عنوان داشت: مشکلات اراضی قولنامه‌ای نه صرفا برای نظرآباد بلکه مشکلی کشوری است که پیشنهاد راه های حل سراسری آن را به مجلس ابلاغ شده و امیدواریم با تصویب آن بتوانیم گره گشای این معضل باشیم.
وی همچنین سند دار شدن اراضی را زمینه ساز توسعه دانست و گفت: در جامعه امروز سند ثبتی موجب توسعه است و ما نیز باتوجه به این مهم در تلاشیم بیشترین صدور اسناد را برای حل مشکلات مطابق قانون اما به نفع مردم داشته باشیم.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: اسناد روستایی در اولویت هستند و ابلاغ کرده ایم از هیچ روستایی بابت تهیه نقشه هزینه ای دریافت نشده و همه آنها از اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رایگان برای روستاییان عزیز اجرایی شود.
وی در خاتمه جلسه با مردم نظرآباد نیز قول مساعدت برای احداث و بهره برداری از ساختمان نیمه ساخته دادسرای نظرآباد و تفکیک آن از دادگستری در آینده نزدیک، تفکیک دفاتر رسمی نظرآباد از ساوجبلاغ و نامگذاری آنها به نام خود شهرستان را داده و خطاب به خادمان مردم در شهرستان نظرآباد بیان داشت: نهضت خدمت در سراسر کشور جان دوباره ای گرفته است.
در پایان سفر رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شهرستان نظرآباد همچنین از ۲ واحد تولیدی بزرگ جمع ساز و محور خودرو در شهرستان نظرآباد بازدید و به احصا و بررسی مشکلات آنها پرداخته شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.