تصویر
دستگیری فیشینگ کار سهام عدالت در کرج
08 بهمن 1402 - 13:09
3
رئيس پليس فتاي استان از دستگيري يک کلاهبردار فيشينگ کار با اعتراف به 4 ميليارد ريال کلاهبرداري از طريق ارسال پيامک مشاهده سهام عدالت و انتقال مالباختگان به درگاه جعلي خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس پلیس فتای استان از دستگیری یک کلاهبردار فیشینگ کار با اعتراف به ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک مشاهده سهام عدالت و انتقال مالباختگان به درگاه جعلی خبر داد.

سرهنگ "رسول جلیلیان" با اعلام این خبر بیان داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتای استان و اعلام اینکه به دلیل کشیده شدن کارت بانکی سرقتی به پوز موبایل فروشی اش، حساب وی از سوی پلیس فتا مسدود شده است، بررسی موضوع در دستور کارماموران قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه روند بررسی این پرونده ماموران پلیس فتا موفق به شناسایی رد یکی از فیشینگ کاران حرفه‌ای استان شده و با زدن رد او در منطقه گلشهر موفق به دستگیری وی شدند.
رئیس پلیس فتای استان البرز اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی تلفن همراه و چند کارت بانکی مربوط به افراد معتاد که متهم از آنها برای استفاده در کلاهبرداری بهره می‌برد، کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تاکنون سه نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند، گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته در این ۳ فقره حدود چهار میلیارد ریال است.
سرهنگ جلیلیان در خصوص شیوه و شگرد متهم در ارتکاب جرم گفت: این فرد با استفاده از ربات‌های تلگرامی اقدام به ارسال پیامک‌های مشاهده سود سهام عدالت نموده با انتقال سوژه‌های خود به درگاه جعلی، با دریافت رمز حساب مالباختگان را خالی می‌کرد.
وی در پایان با بیان اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به کاربران توصیه می‌کنیم از ورود به لینک‌های ارسالی از سوی شماره‌های ناشناس به جد خودداری کنند و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ به پلیس اعلام کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.