معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: این مجموعه در راستای به‌روز کردن فرآورده‌های بیولوژیک خود، به بذر واکسن آنفلوانزای H۵ با استفاده از مهندسی ژنتیک معکوس و نسل سوم واکسن ها دست یافته است.

استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، ‌سهیلا مرادی بیدهندی در همایش یک روزه آنفلوانزای پرندگان که در موسسه رازی برگزار شد، اظهار داشت: موسسه رازی در سال‌های اخیر برای بروز کردن فرآورده‌های بیولوژیک تولیدی خود، گام‌های موثری برداشته است که تولید نسل سوم واکسن ها از جمله است.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا این مرکز به تولید واکسن نو ترکیب رازی کووپارس(نسل دوم) دست یافت و امروز هم توانسته با دستیابی به فناوری بذر بر پایه مهندسی ژنتیک معکوس، جهت تولید واکسن آنفولانزای فوق حاد H5 و نسل سوم واکسن ها اقدام کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی با اشاره به اهمیت بیماری آنفلوانزای پرندگان گفت: وضعیت فعلی آنفولانزای پرندگان در جهان و درگیر شدن بسیاری از کشورها، نگرانی‌هایی را در جوامع بین‌المللی ایجاد کرده و به تبع آن موضوع امنیت غذایی را در سراسر جهان و معیشت افرادی که به صنعت مرغداری وابسته هستند، نیز به خطر افتاده است.

افتتاح خط تولید واکسن‌های نوترکیب جدید در موسسه ‌رازی ‌ ۳۰ درصد بازار سرم‌های درمانی متعلق به مؤسسه رازی

بیدهندی تاکید کرد: از این روست که موضوع تولید واکنس در این حوزه بسیار اهمیت دارد و تلاش می شود تا این موسسه بتواند نقش موثری در تولید واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان داشته باشد.

وی با توجه به اهمیت و جایگاه موسسه رازی در تحقیق و تولید واکسن اظهار داشت: تولید واکسن نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از بیماری دارد، از این روست که در نهایت باعث کاهش خسارات در صنعت دام و طیور می شود.

مرادی بیدهندی تصریح کرد: در راستای ایفای نقش و رسالت موسسه رازی و اهمیت این بیماری، طی سال‌های اخیر تحقیقاتی انجام شده که نمونه آن را می توان در تولید نسل سوم واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان دید.

انتهای پیام/

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر