تصویر
دفاع مقدس یادآور خاطرات جوانمردان غیور، شیران روز و زاهدان شب است
01 مهر 1402 - 10:03
3
فرمانده سپاه استان البرز گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور خاطره انسان‌های بزرگ، کم‌نظیر و کم‌ادعایی است که کمر به دفاع از ارزش‌های این نظام و انقلاب بسته‌ بودند.
ارسال توسط :
پ
پ

فرمانده سپاه استان البرز گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور خاطره انسان‌های بزرگ، کم‌نظیر و کم‌ادعایی است که کمر به دفاع از ارزش‌های این نظام و انقلاب بسته‌ بودند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، در مراسم رژه نیروهای مسلح ک ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فرارسیدن چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، دفاع جانانه و دفاع از حریم و حرم کشور عزیز ایران را تبریک عرض می‌کنم.
فرمانده سپاه البرز با اشاره به اینکه بی‌شک دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم است، گفت: دفاع مقدس یادآور خاطرات جوانمردان پاکدامن و غیوری است که شیران روز و زاهدان شب بودند؛ خاطره انسان‌های بزرگ، کم‌نظیر و کم‌ادعایی است که کمر به دفاع از ارزش‌های این نظام و انقلاب بسته‌اند.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس تاریخ گهربار ۸ سال ایثار و جانفشانی دلاورمردانی که مردانِ مرد روزگار بودند، تصریح کرد: مردانی که در سایه رهبری آن پیر سفر کرده با وحدت، همدلی و با اراده مثال‌زدنی بر دشمنان فائق آمدند و توانستند ایران عزیز را به قله‌های موفقیت برسانند؛ دفاع مقدس بی شک حادثه ای الهی و از معجزاتی بود که حامل پیام استقلال، عزت و سربلندی و غرور یک ملت بود.
سردار حیدرنیا با بیان این مطلب که دفاع مقدس ما جلوه‌هایی از عاشورا و تصویری از آن حماسه‌های باشکوه و بزرگ بود، ادامه داد: فرهنگ و درسی که برگرفته از آن حماسه‌ها و زیبایی‌ها بود و اگر نبود آن الگوهای بلند و معنوی بی شک ما را یارای چنان دفاع شکوهمندی در برابر دشمنان نبود.
وی با اشاره به اینکه غلبه بر دشمنانی که نه به نیروی سلاح و نه به کثرت نفرات ممکن بود، گفت: تنها و تنها ایمان و اراده و اعتقاد بود که این شکوه و عظمت را برای ایران عزیز و اسلام عزیز خلق کرد.
سردار حیدرنیا یادآور شد: جنگ تحمیلی ما با رژیم عراق، جنگ با عراق نبود بلکه جنگ ابرقدرتهای دنیا با ایران عزیز بود و اینکه همگان از آن به حماسه بزرگ یاد می‌کنند به واسطه آن است که فرزندان رشید این مرز و بوم با بضاعتی ناچیز ولی اراده‌ای استوار به جنگ با دشمنان رفتند و آنها را به زانو در آوردند.
فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: از مهمترین دستاوردهای این حماسه بزرگ این بود که ما توانستیم در این جنگ، ابهت ابرقدرت غرب و شرق را بشکنیم.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ۸ سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و یک برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند آن را استخراج، مصرف و سرمایه‌گذاری کند.
سردار حیدرنیا افزود: دفاع مقدس ما به همگان ثابت کرد که برای بقا در نظام فعلی جهان باید استوار و قوی بود چرا که قدرت‌های ضعیف یا باید تسلیم شوند و یا محکوم به فنا هستند.
وی با بیان این مطلب که به فضل الهی با داشتن رهبری فرزانه، حکیم و مدبر، تمامی حیله‌های دشمنان به خودشان بازگشته است، ادامه داد: امروز ما ملتی مقاوم داریم؛ ملتی شریف و عظیم که در برابر جبهه استکبار سر خم نکرده و بیش از ۴۰ سال است با قوت و اقتدار در برابر زیاده‌خواهی‌های جبهه‌های استکبار ایستاده است.
وی گفت: اسلام عزیز ما به میدانداری ایران سربلند به یک ضلع از اضلاع قدرت در سراسر جهان تبدیل شده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.